logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۱۶۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول جامعه زنان استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

زنان مظهر خدمتگزاری و حماسه آفرینی در اربعین حسینی هستند

زنان-مظهر-خدمتگزاری-و-حماسه-آفرینی-در-اربعین-حسینی-هستند
مسئول جامعه زنان استان زنجان با بیان اینکه امر رسالت اهداف قیام حسینی در جامعه امری لازم و ضروری است گفت: زنان مظهر خدمتگزاری و حماسه آفرینی در اربعین حسینی هستند.

خدیجه شیخی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه حماسه کربلا یک رویکرد بزرگ سیاسی، اجتماعی و تربیتی است اظهار کرد: اگر این حماسه را احیاکننده اسلام بدانیم باید سهمی عظیم برای زنان در آن قائل شویم چرا که اگر نبودند زنان شجاع، با ایمان و پاکباخته در صحرای کربلا، رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه که جزو تاثیرگذاران به شمار می‌روند باید در بستر سازی و زمینه سازی حکومت جهانی مستضعفان نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

مسئول جامعه زنان استان زنجان عنوان کرد: محبت به سیدالشهدا(ع) حرارتی است که در قلب‌ها هرگز به سردی نمی‌گراید، از جمله موضوعاتی است که همواره قلوب مسلمانان و شیعیان را به خود جلب کرده است.

شیخی افزود: براساس روایت‌های تاریخی حتی افراد برای زیارت امام حسین علیه السلام باید از دست یا انگشتان خود می‌گذشتند ادامه داشته و هرگز زیارت امام حسین علیه السلام به فراموشی سپرده نشده است.

وی ابراز کرد: چه بسیار دلاوری‌ها و جانفشانی‌ها که در این صحنه از زنان بروز و ظهور یافت و تا ابدیت بر تارک تاریخ حک شد و شاید به همین دلیل است که علامه شهید مطهری بارها تاکید کرده است: تاریخ کربلا، یک حادثه و تاریخ مؤنث است، یعنی یک حادثه مذکر - مؤنث است.

مسئول جامعه زنان استان زنجان گفت: قیام تاریخی امام حسین(ع) و بررسی ابعاد ظاهری آن در ۱۰ روز اول محرم سراسر مدرسه ایثار و شهادت‌طلبی است و باطن این قیام عظیم تا همیشه تاریخ می‌تواند مکتبی عظیم از آزادگی و حریت را در مقابل دیدگان انسان‌ها ترسیم کند.

شیخی عنوان کرد: زمانی که اباعبدالله‌الحسین عازم سفر برای مبارزه با بی‌عدالتی‌ها شد در جمع یارانش عده‌ای از زنان هاشمی و غیر هاشمی نیز حضور داشتند که اغلب آنها زنان دلیر و متهوری بودند که با ترسیم نیکویی از حیات، با گام‌های استوار و به رهبری امام حسین(ع) در مقابل بیدادگری‌ها ایستادند و با درک عمیق از انقلاب حسینی، حماسه‌ها آفریدند.

وی تصریح کرد: زنان با گذشت از لذایذ مادی و غلبه بر هواهای نفسانی، به چنان درجه‌ای از ایمان و تعهد رسیده بودند که لیاقت همراهی با امام حسین(ع) و دفاع از حریم اسلام را پیدا کردند و در این بین آن حضرت برای این سفر زنانی را برگزیده بود که سخنورانی عالمه، شیر زنانی مؤمنه و خدمتگزارانی شایسته برای اسلام بودند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر