logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۱۶۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان:

نرخ رشد جمعیت استان زنجان ۵.۷ درصد کاهش یافت

نرخ-رشد-جمعیت-استان-زنجان-۵.۷-درصد-کاهش-یافت
مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه آمار ولادت در چهار ماهه امسال با ۵.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه شده است گفت: آمار ازدواج نیز با ۱۲.۷ درصد کاهش و طلاق با ۲۱.۳ درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش موج رسا; مهدی ژاله‌چیان امروز ۱۹ مرداد ماه در چهارمین جلسه کارگروه فرهنگي، اجتماعي، بانوان و خانواده استان زنجان اظهار داشت: در ۱۵ سال گذشته استان زنجان رشد ۱۵ درصدی در کل آمار جمعیتی داشته و این استان در رتبه ۲۳ در بحث رشد جمعیتی در کشور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: آمار بالای ۶۵ سال در کشور ۶.۳ درصد است اما در استان زنجان این آمار معادل ۶.۹ درصد است و نسبت به سایر استان‌ها امار افراد بالای ۶۵ سال استان بالا است.

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه بعد خانوار در استان زنجان در سال ۹۵ در حدود ۳.۳ درصد بوده است گفت: طبق آخرین براورد آمار جمعیتی استان یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ولادت در چهار ماهه امسال با ۵.۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه شده گفت: آمار ازدواج نیز با ۱۲.۷ درصد کاهش و طلاق با ۲۱.۳ درصد کاهش همراه شده است. 

ژاله‌چیان در خصوص نرخ ولادت استان زنجان در سال ۱۴۰۱ که در رتبه ۱۶ بین استان‌های دیگر قرار داشت گفت: تقریبا سالانه با کاهش رشد جمعیت مواجه بودیم. با این وجود در سال ۱۴۰۱ در رتبه مرگ و میر نیز استان در رتبه ۱۶ کشور قرار داشت و در حالت کلی میزان فوتی‌ها در سال ۱۴۰۱ با کاهش مرگ و میر مواجه شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در تمام سال‌ها در استان با کاهش آمار ازدواج مواجه بودیم جز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که ازدواج افزایش یافته است این در حالی است که در این سال‌ها کرونا به اوج رسیده بود. اما باید این موضوع کارشناسی شود و علت آمار ازدواج بالا احصا شود که احتمالا دوری از تشریفات در دوران کرونا سبب این امر شده است.

ژاله‌چیان با اشاره به اینکه میانگین سن ازدواج مردان ۲۷ و زنان ۲۲ سال است گفت: پایداری ازدواج در سال اول پایین است و در حدود ۱۲ درصد ازدواج‌های سال اول به طلاق منجر شده است.

 

 

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر