logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

مدارس استان زنجان با مشکل کمبود مربیان تربیتی مواجه است

مدارس-استان-زنجان-با-مشکل-کمبود-مربیان-تربیتی-مواجه-است
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با با اشاره به کمبود مربیان تربیتی در استان گفت: در مدارس استان زنجان با کمبود مربیان تربیتی مواجه هستیم.

به گزارش موج رسا; علی اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش استان زنجان به عنوان یکی از فضاهایی که گسترده‌ترین ارتباط را با مردم دارد و نیازمند همکاری تنگاتنگ اصحاب رسانه با این مجموعه است اظهار کرد: امیدواریم با این ارتباط شاهد ارتقای خدمات دستگاه تعلیم و تربیت در استان به نحو احسن باشیم‌.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امسال نحوه رسیدن سوالات به‌دست دانش‌آموزان و نوع انتقال سوال به مراکز آزمونی شاهد یک دگرگونی بود و سوالات با نظارت نهادهای مربوطه به صورت رمزبندی برای داوطلبان ارائه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: تمام تلاش بر این بود تا  آزمون استاندارد باشد، به همین خاطر نمرات استانداردتر شد و در تاریخ ۱۷۰ ساله آموزش و پرورش یکی از استانداردترین نمرات کسب شد.

اسماعیلی افزود: یکی از حسن‌های این نوع تصحیح ورقه این بود که ۱.۹۹ نمره میانگین نمره‌ها در کل کشور واقعی‌تر شد.

وی گفت: نمرات در کل کشور پس از اتمام کرونا روند نزولی داشت و خوشبختانه در این حوزه زنجان از میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد: میانگین سه رشته استان زنجان ۷۰.۷۲ درصد نمره قبولی گرفتند و امسال درصد قبولی استان در همه رشته‌های نهایی از میانگین کشوری بالاتر است.

اسماعیلی عنوان کرد: از ۱۴ منطقه زنجان غیر از سه منطقه، همه مناطق از ۱۸ رتبه تا ۲۷۵ رتبه در کل کشور بالاتر رفته‌اند.

وی افزود: در دورترین نقاط استان در بحث ارائه خدمات آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان پیشرفت چشمگیری داشته است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: هدف از اجرای فعالیت‌های تابستانی ایجاد فضایی برای دوری دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی در تابستان است که در مدارس در قالب طرح امین اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

اسماعیلی گفت: برای امسال ۱۱۸ کلاس جدید با ۲۳ مدرسه برای بهره‌برداری در استان در دستور کار است که امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان باعث شد تا بیش از ۴۲ همت منابع مالی در بحث رتبه‌بندی به بدنه آموزش‌وپرورش استان تزریق شود که بعد از اسفندماه این اعتبار تزریق و به حساب معلمان واریز شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد: از جهت تامین مربیان تربیتی در مدارس در مضیقه هستیم به طوری که ۵۰۰ نیروی تربیتی و ۴۰۰ نیرو مشاور در استان در حال فعالیت است که با این تعداد نمی‌توانیم نیاز مربی پرورشی و مشاور را در همه مدارس استان پوشش دهیم.

اسماعیلی گفت: 190 مربی پرورشی تخصصی در مدارس استان وجود دارد که ۲۳۰ نفر نیرو مربی پرورشی برای مدارس استان لازم است چراکه برای هر ۸ دانش‌آموز باید یک ساعت مربی اختصاص یابد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر