logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۱۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

محل هزینه‌کرد نذورات جمع‌آوری شده موکب‌ها رصد می‌شود

محل-هزینه‌کرد-نذورات-جمع‌آوری-شده-موکب‌ها-رصد-می‌شود
رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه موکب مرکزی اربعین زنجانی‌ها در نجف برپا خواهد شد گفت: ستاد عتبات عالیات نظارت دقیق بر محل هزینه‌کرد نذورات جمع‌آوری شده موکب‌ها دارد.

ذبیح‌الله علی‌بابایی در گفتگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: امسال توانمند‌تر از سال قبل موکب‌‌ها آماده برای ارائه خدمات به زائران اربعین خواهند بود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اغلب موکب‌ها اقدامات مربوط به صدور مجوز را انجام داده‌اند افزود: همزمان با صدور مجوز کسب آمادگی لازم نیز در حال انجام است. 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان با بیان اینکه آخر مرداد ماه اغلب موکب‌ها اقلام مورد نیاز، مواد غذایی، آب، داربست‌ها، چادر‌ها را به کشور عراق انتقال خواهند داد گفت: از پنجم و ششم شهریور ماه موکب‌ها خدمات دهی را آغاز خواهند کرد.

علی‌بابایی اذعان کرد: به دلیل ثبت نام موکب‌ها فعلا آمار موکب‌ها قطعی نشده است با این وجود موکب مرکزی زنجان در بغداد برپا خواهد شد و به زائران ارائه خدمت خواهد کرد.

وی در ادامه در مورد نذورات جمع‌آوری شده در موکب‌ها نیز گفت: نذورات بعد از جمع‌آوری به یک حساب مشخصی که هر موکب با تایید ستاد عتبات دارد انتقال می‌یابد. 

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان گفت: همزمان که مجوز موکب صادر می‌شود پیرینت حساب‌ها نیز از موکب‌داران درخواست می‌شود و میزان وصولی موکب، محل استفاده نذورات، هزینه‌کرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و دقت می‌شود تا نذورات مردم در جای خود مصرف شود و جای دیگر هزینه نشود.

وی با اشاره به اینکه عمدتا مردمی که نذورات می‌دهند محل مصرف را نیز مشخص می‌کنند تصریح کرد: به طوری که گاها افراد مشخص می‌کنند نذری اهدا شده برای خرید آب، غذا، یا سایر اقلام استفاده شود بنابراین مبلغ دریافتی در همین محل صرف می‌شود.

علی‌بابایی خاطرنشان کرد: خادمینی که هر ساله ۱۵ روز در عراق خدمات‌رسانی می‌کنند کل هزینه رفت و برگشت را خود پرداخت می‌کنند و حتی ریالی برای رفت و آمد موکب داران و خادمین از نذورات مصرف نمی‌شود.

وی در خصوص جمع‌اوری نذورات توسط عتبات در توسعه حرم‌های امامان معصوم نیز یاداور شد: پولی که مردم پرداخت می‌کنند حتی ریالی جابه‌جا نمی‌شود و در حقیقت کسی جرات دخل و تصرفی در آن ندارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان خاطر نشان کرد: موکب مرکزی زنجان که موکب بسیار موفقی است در نجف مستقر خواهد بود و ستاد عتبات نیز مستقیما مدیریت را برعهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر نجف به کربلا چند موکب از زنجان در عمود۱ بر پا خواهد شد و در کربلا نیز چند موکب ارائه خدمات خواهند داد.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : عباسی ] [ ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ]
در تیتتر اسقرار موکب مرکزی زنجان نجف هست یا بغداد.....
فرم ارسال نظر