logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۱۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس ستادی کودک و نوزادان واحد سلامت شبکه بهداشت ابهر در گفتگو با موج رسا:

چالش‌های محل کار، شایع‌ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر است

چالش‌های-محل-کار،-شایع‌ترین-علت-عدم-تغذیه-با-شیر-مادر-است-
کارشناس ستادی کودک، نوزادان، واحد سلامت شبکه بهداشت ابهر گفت: آگاه کردن جامعه از اهمیت تغذیه با شیر مادر، تاثیرگذار در حمایت از مادران است که از چالش‌های محل کار، شایع‌ترین علت عدم تغذیه با شیر مادر است

ستاره نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از جمعیت شاغل کشور، زنان در سنین باروری هستند و حمایت اجتماعی از این افراد و خانواده‌های آنان می‌تواند در فرزندآوری و تغذیه با شیر مادر نقش به‌سزایی داشته باشد

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد : با عنایت به قانون ترویج تغذیه با شیر مادر، مصوب در سال ۱۳۷۴ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ و اهمیت ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان زیر بنای سلامت نوزادان و کودکان و مادران را نشان می‌دهد.

نجاتی افزود: ضرورت افزایش آگاهی جامعه در این خصوص و به مناسبت هفته گرامیداشت جهانی شیر مادر از ۱۰ تا ۱۶ مرداد با شعار نگاهی نو به شیردهی مادران شاغل در خانواده، محل کار و جامعه نامگذاری شده است.

کارشناس ستادی کودک، نوزادان واحد سلامت شبکه بهداشت ابهر گفت: در راستای رسیدن به اهداف موردنظر، مواردی از جمله آگاه کردن جامعه در مورد مشکلات والدین از نظر شیردهی و فرزندپروری، قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازمند بررسی و اجرا است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی کارکنان بهداشتی در مشاوره موثر تغذیه با شیر مادر، از شروع خودسرانه شیر مصنوعی جلوگیری می‌کند، گفت: حمایت سازمانی مدیران نقش مهمی در توانمندسازی مادران شاغل و تدوام تغذیه با شیر مادر دارد.

نجاتی تصریح کرد: تغذیه انحصاری با شیر مادر در ۶ماهه اول، امکان ابتلا به عفونت‌های تنفسی را تا ۵ برابر و احتمال مرگ ناشی از این بیماری‌ها را تا ۴ برابر در کودکان کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه مادرانی که شیر می‌دهند کمتر به سرطان سینه، تخمدان و پوکی استخوان مبتلا می‌شوند، گفت: کارفرمایان با اعطای ۹ ماه مرخصی زایمان، یک ساعت مرخصی ساعتی روزانه، تأمین امنیت شغلی مادران و ایجاد مهدکودک در جوار محل کار در اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی سهیم هستند.

این کارشناس با بیان اینکه مادران برای شیردهی موفق به حمایت بیمارستان‌ها، محل کار و اعضاء خانواده به ویژه همسر نیاز دارند، گفت: داشتن اتاق شیردهی در تمامی ادارت و سازمان‌ها جهت شیردهی در محل کار و همچنین‌ اختصاص ۲ هفته مرخصی زایمان جهت پدران شاغل در راستای حمایت از همسران در شیردهی موفق موثر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر