logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

شرکت ۴۵۰۰ استاد در دوره های مقدماتی پیوست نگاری فرهنگی

شرکت-۴۵۰۰-استاد-در-دوره-های-مقدماتی-پیوست-نگاری-فرهنگی

مسئول پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش پیوست نگاری عمومی در همه استان‌ها گفت: بیش از حدود ۴ هزار و ۵۰۰ استاد در این دوره ها حضور داشته و ۱۲۰ تا ۱۵۰ استاد از هر استان با موضوعات مقدماتی پیوست فرهنگی آشنا شده اند

به گزارش موج رسا; حسن بنیانیان در حاشیه برگزاری سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی اساتید کشور برگزاری پیوست نگاری فرهنگی را  یک ایده نو در دنیا دانست و اظهار داشت: برای اجرایی شدن پیوست نگاری فرهنگی در کشور طرح قانونی وجود دارد که برای تحقق این موضوع نیز باید رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان الگو مدنظر باشد.

وی با تبیین ضرورت اجرای این موضوع خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد مانند سبک ازدواج، سبک معماری و شهرسازی بایستی به اثرات فرهنگ توجه داشته و متناسب با ارزش‌های داخلی این موضوعات به اجرا گذاشته شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد:‌ بایستی رهنمودهای مقام معظم رهبری در مواردی همچون طراحی الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی یا ضرورت مهندسی فرهنگی مورد توجه قرار داده شود.

وی با بیان اینکه بایستی برای طرحهای بزرگ اجرایی در کشور پیوست فرهنگی داشت، عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری برای احیای تمدن نوین اسلامی نیازمند تغییر در اجزای سبک زندگی هستیم که این به معنی آن است که متناسب با ارزش‌های فرهنگی و اسلامی ایرانی سبک زندگی ارائه دهیم.

مسئول پیوست نگاری فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش پیوست نگاری عمومی در همه استان‌ها عنوان کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ استاد در این دوره ها حضور داشته و ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر از اساتید هر استان با موضوعات مقدماتی پیوست فرهنگی آشنا شده اند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای طرح نیز  ۲۵ تا ۳۰ نفر از برگزیدگان استانی در دوره تکمیلی تحت آموزش قرار گرفته اند که سومین دوره نیز در طی روزها ۱۴ تا ۱۸ مردادماه به میزبانی زنجان برگزار می شود

بنیانیان با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی غرب در مدت زمان طولان وارد فرهنگ کشور می شود، عنوان کرد: ورود تدریجی بسیاری از مسایل و موضوعات در مدت زمان طولانی سبب می شود گاها نخبگان جامعه نسبت به این موضوعات مطالبه ای نداشته باشند در حالیکه باید حرکتهای صورت گرفته در کشور بر مبنای ارزش ها و مبانی دینی باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی و پیوست‌نگاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم مطالبه در زمینه داشتن پیوست فرهنگی برای پروژه ها بزرگ در استانها گفت: باید این مطالبه از مسولان استان وجود داشته باشد کهبرای پروژه های بزرگ تا چه اندازه ای پیوست فرهنگی تهیه شده است .

این مقام مسئول تاکید کرد: رسانه ها باید مطالبه گر مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان استانی خود باشند و از آنها بخواهند که تا چه اندازه ای این منویات و مطالبات محقق شده است.

انتهای پیام/

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر