logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در گفتگو با موج‌رسا:

۲۷ هزار تن محصول کشاورزی شهرستان خدابنده از بارش باران و تگرگ خسارت دید

۲۷-هزار-تن-محصول-کشاورزی-شهرستان-خدابنده-از-بارش-باران-و-تگرگ-خسارت-دید-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: بیش از ۲ هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با ۲۷ هزار تن محصول در سه روستای این شهرستان از بارش باران و تگرگ ۲۹ تیر ماه جاری خسارت دید.

علی‌رضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با بارش باران و تگرگ در ۲۹ تیر ماه جاری بخش کشاورزی سه روستای خدابنده از جمله زرین‌گل، کوچ‌تپه و علی‌آباد خسارت بسیار شدیدی دید.

بیشتر بخوانید

وی افزود: عمده محصول خسارت دیده نیز گندم آبی، گندم دیم، جو دیم، یونجه، گوجه‌فرنگی، هندوانه، قسمت محدودی کدو و بخشی از مزارع لوبیا بود که متحمل خسارت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: بیش از ۲ هزار ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با ۲۷ هزار تن محصول در این شهرستان دچار خسارت شدید شد.

وی ادامه داد: متاسفانه کشاورزان کمتر وارد بحث بیمه محصولات صیفی می‌شوند چراکه احتمال  وارد شدن خسارت در فصل تابستان را پایین می‌دانند، با این وجود عمده محصول گندم آبی و دیم را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهند.

اسداللهی با اشاره به اینکه در همین راستا کشاورزان ترغیب به کشت قراردادی گندم خصوصا گندم آبی شده‌اند، گفت: کشاورزانی که در زمان کشت گندم تیک بیمه را زده بودند عمدتا شامل بیمه شدند و می‌توانند از خدمات استفاده کنند و خسارت دریافت نمایند.

وی با اذعان به اینکه بیمه کل میزان خسارت را پرداخت نمی‌کند و این امر به تناسب مرحله کشت، مقدار بیمه در تعهدات و موارد دیگر انجام می‌شود خاطر‌نشان کرد: با توجه به همه این‌ها باید از بیمه توقع پرداخت خسارت را داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: اکثر کشاورزان که در این سه روستا دچار خسارت شدند کمتر از بیمه بهره گرفته بودند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر