logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۱۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

قدرتمندی کشور با توسعه علم محقق می شود

قدرتمندی-کشور-با-توسعه-علم-محقق-می-شود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر ضرورت علم آموزی به عنوان محور توسعه کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دوره آغاز مدیریت اجرایی کشور در دو روز گذشته سه اولویت را مطرح کردند که یکی از این موارد توجه به ظرفیتها و قدرتمند بودن در برابر دیگران است که این قدرتمندی در دوره امروزی با علم محقق می شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی اساتید کشور به میزبانی  زنجان با بیان اینکه موضوع پیوست نگاری فرهنگی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است،اظهار داشت:  باید در کنار اجرای طرح ها پیوست فرهنگی هم وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد:  جنبش نرم افراری در دنیا با سرعت در حال پیشروی است که برای رسیدن به جنبش نرم افزاری نیازمند انجام کار میانبری است که این کار میانبری در دوبعد مکانیکی و دینامیکی باید انجام شود.

این مقام مسئول توکل به خداوند را بعد دینامکی برای انجام کارها دانست و عنوان کرد: با توکل به خداوند و انجام کار برای خداوند   به تعبیر قران بن بستها می شکند و به راه تیدیل می شود  و انسانی که خدا را در نظر بگیرد ، تمام حرکات و رفتار ادمی رنگ و بوی الهی خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بهترین وسیله برای حاکمیت، تسلط هدایت و رهبری را به وسیله  علم و اگاهی دانست و گفت:  آموزه های دینی ما در این رابطه چیزی را فرو گذار نکرده است و در شروع نزول قران بر پیامبر اسلام نیز مبارزه با جهل مورد توجه قرار گرفته است و در تیتر بک کتاب اسمانی صحبت ازخواندن و دانستن و قلم است.

وی ابراز کرد: ذات احدیت خود را به عنوان معلمی که مبارزه با جهل می کند معرفی می کند و بر پنج ایه اول نازل شده بر پیغمیر تاکید بر خواندن و دانستن شده است که این تابلو روشنی است برای تاریخ  و برای بیان زیبایی دین خود درخشش زیادی دارد.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: در  رفتار پیغمبر نیز ما شاهد تبلور علم و دانستن بوده ایم و  یکی از توصیه ها برای ازاد کردن اسرا اموختن علم به مسلمانان بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت علم آموزی به عنوان محور توسعه کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دوره آغاز مدیریت اجرایی کشور در دو روز گذشته سه اولویت را مطرح کردند که یکی از این موارد توجه به ظرفیتها و قدرتمند بودن در برابر دیگران است که این قدرتمندی در دوره امروزی با علم محقق می شود.

آیت اله خاتمی افزود: آمریکا این شیطان اکبر برای نابودی کشورمان لحظه ای فروگذار نبوده و همیشه بدنبال نابودی ایران بوده است اما دشمن نیز اذعان داشته است که ایران در این سالها پیشرفت داشته استو ایران کشور ۴۰سال گذشته نیست.

وی تاکید کرد: اگر دیروز فقط ایران در مقابل امریکا بود امروز کشورهای دیگر نیز در مقابل امریکا بیدار شده اند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به لزوم عملیاتی کردن موضوع پیوست نگاری فرهنگی در زمینه های مختلف کشور تاکید کرد:نشست های علمی متعدد برگزار شده که باید تاکنون خروجی نیز داشت اما تاکنون مشخص نشده است که برای چند رشته این پیوست تهیه شده است.

وی اظهار کرد: باید برگزار ی این دوره تکراری نباشد و بنا نیست همه مسائل با معجزه مدیریت شده و قرار نیست پیوست فرهنگی توسط دیگران نوشته شود بلکه بایدبگوییم بعد از پنج سال عملکرد ما چگونه بوده است و برای چه تعداد رشته پیوست تگادی فرهنگی تهیه شده است.

آیت الله خاتمی عنوان کرد:باید یوست تهیه شده در موضوعات مختلف بویژه موضوعات اولویت دار تهیه شده و در اختیار مجریان قرار داده شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به انتقاد علمی در دانشگاهها خاطرنشان کرد:مباحث علمی را اگر کوچه بازاری کردیم علم توسعه پیدا نمیکند و باید انتقادات و اشکالات در فضای علمی حل شود که در این راستا نیازمند داشتن روحیه انتقاد پذیری در فضای علمی دانشگاهها هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: غلم باید نقادی شده و باید فضای مناسب برای انتقاد در محیط های دانشگاهی فراهم شود که در این صورت است که می توان انتظار پیشرفت را داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر