logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۱۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول سازمان بسیج اساتید استان زنجان:

300 استاد دانشگاهی در کارگاه پیوست فرهنگی حضور دارند

300-استاد-دانشگاهی-در-کارگاه-پیوست-فرهنگی-حضور-دارند

مسئول سازمان  بسیج اساتید استان زنجان با بیان اینکه برگزاری کارگاه پیوست نگاری فرهنگی  در زنجان آخرین دوره تکمیلی است،گفت: این دوره سومین دوره پیوست نگاری فرهنگی است که بالغ بر ۳۰۰نفر از اساتید  برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; اکبر رجبی  امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره پیوست نگاری فرهنگی اساتید کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره پیوست نگاری فرهنگی تربیت نخبگان و اساتید دانشگاهی است.

مسئول بسیج اساتید استان زنجان خاطرنشان کرد: در این دوره اساتید ۱۴استان حضور داشته و هدف از برگزاری این دوره ارائه یک دوره تخصصی برای تربیت مدرس پیوست نگاری فرهنگی است که بتوان با تربیت اساتید فرهیخته یکی از منویات مقام معظم رهبری را محقق ساخت.

یداله رجائی رئیس دانشگاه آزاد واحد زنجان نیز در ادامه این مراسم ابراز کرد: برگزاری این کارگاه کار بزرگ برای دانشگاه آزاد واحد زنجان  است که ۲۲۰نفر از اساتید از استانهای همجوار و ۷۰نفر نیز از اساتید استان حضور دارند.

وی ابراز کرد: سومین دوره تکمیلی پیوست نگاری فرهنگی اساتید کشور  در حالی برگزار می شود که این واحد دانشگاهی دستاوردهای زیادی در زمینه پژوهشی و فرهنگی کسب کرده و بسیج اساتید دانشگاه نیز عملکرد موفقی داشته لست.

رجائی با بیان اینکه کانون بسیج اساتید واحد زنجان در دوسال متوالی در بین کلیه دانشگاههای استان موفق به کسب مقام اول از نظر انجام کارهای فرهنگی شده است،عنوان کرد: این کانون موفق شده است ۲۰۰ نفر از اساتید را در کانون بسیج جذب کرده است.

وی تصریح کرد:از جمله موفقیتهای کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد زنجان کسب رتبه نخست در اولین جشنواره حلقه های علمی کشور کسب کرده است و ۷۰حلقه علمی در این مجموعه راه اندازی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت پرداختن به موضوع پیوستنگاری فرهنگی ابراز کرد: با توجه به مقام معظم رهبری باید در طرح هایی که در کشور تنظیم می شود در طرح های پولی،مالی و عمرانی حتما یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد که این فرمایش نشان می دهد باید با توجه به بودجه محدود طرح هایی انتخاب شود که بیشترین تاثیرگذاری را داشته و حتما زمینه فرهنگی طرح مورد توجه قرار داده شود.

وی با بیان اینکه باید برای اجرای تمامی طرح ها نیازسنجی از اثرات و تبعات آن مورد بررسی قرار گیرد،گفت:باید بتوان گفت که آیا طرحهای به اجرا گذاشته شده با بودجه محدود توانسته است نیازها را بر طرف سازدیا نه و آیا تبعات بلند مدت آن در نظر گرفته شده است.

رجائی خاطرنشان کرد:باید همه طرح ها اقتصادی و مالی و عمرانی دارای یک پیوست فرهنگی باشند تا طرح های به اجرا گذاشته مورد بررسی قرار گیرد و بتوان مشخص کرد که این طرح ها تا چه اندازه توانسته اند نیازها را برطرف ساخته و بر اعتلای فرهنگ تاثیر گذار باشند.

وی ابراز کرد: یکی از اهداف برگزاری کارگاه پیوست نگاری فرهنگی این است که باید پیامدهای مثبت و منفی اجرای طرح ها بویژه در زمینه تبعات فرهنگی مورد نظر گرفته شود که طرح ها در گام بعدی چه تحولاتی را در جامعه ما به جا خواهند گذاشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر