logo
امروز : دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۱۳۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرستان ابهر:

هیئات مذهبی در آگاهی‌ بخشی مردم نقش بسیار ویژه‌ای دارند

هیئات-مذهبی-در-آگاهی‌-بخشی-مردم-نقش-بسیار-ویژه‌ای-دارند
معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری ابهر گفت: مادحین و سخنرانان با ایجاد آرامش سیاسی، بیان دستاوردهای دولت سیزدهم و تبیین مشارکت سیاسی آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان می‌توانند در آگاهی بخشی در هیئات مذهبی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش موج رسا; اکبر طاهری‌زاده در جلسه هم‌اندیشی با مادحین و اعضای هیئات مذهبی، ضمن خیر مقدم‌گویی به هیئت امنای مساجد، روحانیون معزز، اعضای محترم هیئات مذهبی و مادحین عصمت و طهارت، اظهار کرد: طبق بخشنامه معاونت سیاسی کشور با توجه به ظرفیت بالایی که در فرهنگ و مکتب تشیع وجود دارد و به برکت خون شهدای کربلا و شهدایی که در مسیر شهدای کربلا پیش رفتند و این مکتب را آبیاری کردند و بعد از حدود ۱۴۰۰ سال که به نسل فعلی رسیده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با رویکرد شهدای کربلا به پیروزی رسید، گفت: این انقلاب بعد از چهل سال همچنان محکم و استوار است و خاری در چشم دشمنان و استکبار جهانی است به پشتوانه و تاسی از فرهنگ عاشورایی و مهدویت است.

طاهری زاده افزود: هیئات مذهبی به قدری مهم هستند که مقام معظم رهبری هرسال دیدار ثابتی با مادحین و شعرای آیینی مذهبی دارند، بنابراین ظرفیت عظیمی ایجاد شده که این ظرفیت‌ها می‌تواند به نقطه قوت یا نقطه ضعف برای شیعیان تبدیل شود.

این مسئول تصریح کرد: مادحین و هئیات مذهبی شهرستان نیز با توجه به هدف والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که برای آزادگی، فتوت، مردانگی و صیانت از دین جد بزرگوار و آنچه لازم است برای مسئله امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند و ظرفیت‌ها را به فرصت تبدیل کنند.

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری شهرستان ابهر با بیان اینکه شاهد هستیم آذین بندی‌های عاشورایی خوبی در سطح شهر صورت گرفته، گفت: تاکید بر آن است که این آذین‌بندی‌های با تکیه بر شعائر ناب انقلاب حسینی و گسترش فرهنگ عاشورایی به عنوان یک فرصت برای تغییر فضای عمومی و تقویت ایمان مردم صورت بگیرد.

وی افزود: در پرچم‌ها و آذین‌بندی‌ها باید به طور جدی دقت کافی صورت بگیرد و متاسفانه شاهد هستیم که لباس‌هایی با نماد شیطان‌پرستی و شعارهای انگلیسی که حاوی توهین به شعائر عاشورایی و مذهبی است در حال رواج است که بیشتر در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد.

طاهری زاده تصریح کرد: سخنرانان و مادحین باید مجالس خود را با تاکید بر گفتمان انقلاب اسلامی و هدف‌گذاری ارتقا ایمان با استفاده از بیانات گام دوم انقلاب رهبری برگزار کنند و از رویکردهای معارض در قالب سکولاریزه کردن هیئات مذهبی و مباحث جدایی دین از سیاست و انتقادات تند به دولت سیزدهم پرهیز کنند 

وی با بیان اینکه ما فتنه بزرگی را در سال پیش پشت سر گذاشتیم، گفت: بنابراین مادحین و سخنرانان با ایجاد آرامش سیاسی، بیان دستاوردهای دولت سیزدهم و تبیین مشارکت سیاسی آحاد مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان می‌توانند در آگاهی بخشی در هیئات مذهبی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول افزود: در مورد مسئله حجاب و عفاف رویکرد اصلی دولت ونظام اقدامات سلبی نیست بلکه ایجاد رویکردهای ایجابی و فرهنگ‌سازی است.

طاهری‌زاده تصریح کرد: افرادی که دارای هیئت‌های مذهبی شناخته شده هستند، هیئت‌ها را به سمت و سوی مردمی بودن ببرند و در خصوص نذورات نظارت کافی داشته باشند و اقدامات ایمنی در خصوص استفاده از برق را رعایت کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر