logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۱۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بارش تگرگ به بخش کشاورزی سه روستای شهرستان خدابنده خسارت زد

بارش-تگرگ-به-بخش-کشاورزی-سه-روستای-شهرستان-خدابنده-خسارت-زد
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بارش تگرگ عصر امروز سبب خسارت در بخش کشاورزی در سه روستای علی‌آباد، کوچ‌تپه، زرین‌گل بخش مرکزی شهرستان خدابنده شد.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بارش تگرگ عصر امروز ۲۹ تیر ماه سبب خسارت در بخش کشاورزی در سه روستای علی‌آباد، کوچ‌تپه، زرین‌گل بخش مرکزی خدابنده شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این بارش تگرگ به محصولات زراعی، صیفی‌جات، یونجه و گندم آسیب شدید زده است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه بارش در شهر زنجان نیز سنگین بود و در یک ساعت و پنج دقیقه ۲۴ میلیمتر بارش بی‌سابقه باران با دوره برگشت ۴۰ ساله ثبت شد گفت: خرداد ماه نیز شهر زنجان متاثر از بارندگی ۲۷ میلی‌متری شد و مشکلاتی را در شهر ایجاد کرد اما بارش امروز با اینکه ۳ میلی‌متر کمتر از بارش خرداد ماه بود و مسائلی را پیش آورد ولی شرایط بهتر از بارش ماه قبل بود.

کرامتی تصریح کرد: مشکل بارش‌های تابستانه این است که یک نقطه در یک زمان را با چالش مشکل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری برنامه خوبی تدوین کرده است و اگر اجرایی کند در بارش‌هایی همچون باران امروز دیگر دچار چالش نخواهیم شد ادامه داد: با برنامه‌ریزی که در سال گذشته و سال جاری انجام شد، مشکل آبگرفتگی بسیاری از نقاط شهر زنجان حل شده بود.

کرامتی بیان کرد: خیابان ایثار ۵، ایثار ۳، بی‌سیم و سایر مناطق دیگر تحت چالش جمع‌آوری آب باران هستند باید آب را طوری توزیع کرد که مشکلات کمتر شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مطالعاتی توسط شهرداری زنجان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و زیر‌سطحی انجام شده و کاملا علمی پیش می‌رود گفت: قطعا این برنامه نتیجه مطلوب در آینده خواهد داد و در این راستا باید از شهردار ساعی و تمام عوامل دخیل که تلاش در حل مشکلات مردم دارند قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر