logo
امروز : سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمان‌ها واجب است

امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-در-تمام-زمان‌ها-واجب-است
معاون استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه این واجب، با توجه به شرایط زمان، مکان، مخاطب و یاران، به شکل خاصی انجام می گیرد کفت: امر به معروف و نهی از منکر در تمام زمان‌ها واجب است.

حجت‌الاسلام علی جاهدی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه یکی از شیوه‌های اجرایی این واجب، حرکت عمومی است که می‌تواند تا سر حد قیام انجام گیرد اظهار کرد: اگر چنانچه در جامعه ای به طور علنی-نه در خفا- منکری انجام و ترویج گردد واین منکر، تحول زیر بنایی و اعتقادی جامعه را نشانه رفته باشد، حرکت عمومی سازمان یافته، چه مردمی یا سازمانی با توجه به وسعت این منکر لازم است انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قیام مردمی ۹ دی سال ۸۸ از این نوع حرکت‌ها می‌باشد و این نوع تشخیص‌ها و حرکت‌ها، الگو گرفته از حرکت امام حسین علیه السلام می‌باشد.

معاون استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان عنوان کرد: قیام امام معصوم علیه السلام، به دو امر بستگی دارد اول ارتکاب علنی منکرات و ساختار شکن، تاحدی که مسیر اسلام را کاملا عوض کند و دوم یارانی جهت همراهی و کمک که با این وصف معلوم می‌شود چرا در زمان همه ائمه اطهار علیهم السلام، قیام صورت نگرفته است.

حجت الاسلام جاهدی ابراز کرد: مثلا با وجود حدود4 هزار شاگرد برای حضرت امام صادق علیه السلام، چطور ایشان قیام نمی‌کند؟"سدیر صیرفی" از ایشان همین سوال را می‌کنند.

وی عنوان کرد: حضرت (ع) سکوتی می‌کنند و ایشان را دعوت می‌کنند به منطقه‌ای بیرون از شهر بروند و سدیر می‌گوید: امام مرا به منطقه‌ای برد که خاک سرخ رنگی داشت و چوپان نوجوانی، بزغاله‌هایش را برای چرا آورده بود.

حجت الاسلام جاهدی تصریح کرد: امام نگاهی به او کرد و به من فرمود: "ای سدیر، به خدا سوگند اگر به تعداد این بزغاله‌ها شیعه و یاور داشتم، روا نبود یک لحظه در مقابل حکومت ظلم و جور بنشینم و برای گرفتن حقم قیام نکنم" از مرکب‌ها پیاده شدیم و نماز خواندیم بعد از نماز رفتم برغاله‌ها را شمردم فقط 17 عدد بودند و پس یاران جهت یاری یکی از شاخصه‌های اصلی قیام است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که "قیام" یکی از مراتب امر به معروف و نهی از منکر می‌‌باشد و لذا امامان معصوم علیهم السلام در قالب‌های دیگر این فریضه را انجام می‌دادند.

 معاون استانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان تاکید کرد: در زمان امام حسین علیه السلام هر دو شرایط برای قیام وجود داشت یکی  یاران برای یاری و دیگری فساد خلیفه وقت که همان یزد است.

حجت الاسلام جاهدی تصریح کرد: لذا فرمودند: من برای جاه طلبی و کام جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم می خواهم امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم."

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر