logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۱۱۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت:

آخرین ماموریت آخرین پیامبر

آخرین-ماموریت-آخرین-پیامبر-
آجرهای این بنای پر شکوه حکومت و مدیریت از جنس محبت و نقشه آن بر اساس علم و بنیاد آن بر تقوا بود و نام آن «ولایت» و «امامت» نهاده شد.

به گزارش موج رسا; موضوع بسیار حیاتی و پر چالش بود. پیامبر موظف شد تکلیف حاکمیت و قدرت پس از خود را بر اساس دستور خداوند معین کند.

بیشتر بخوانید

پیامبر(ص) باید از الگوی نهایی اسلام برای مدیریت جهانی پرده‌برداری می‌کرد الگویی که خدا اراده کرده بود که دنیا در نهایت با آن به دوران رؤیایی خود در عصر ظهور برسد.

آجرهای این بنای پر شکوه حکومت و مدیریت از جنس محبت و نقشه آن بر اساس علم و بنیاد آن بر تقوا بود و نام آن «ولایت» و «امامت» نهاده شد.

در این الگو، قدرت باید در دست کسانی باشد که:

ارزش ذاتی قدرت را حتی از آب بینی بز کمتر می دانند!

قدرت را فقط ابزاری برای عدالت و ادای حق همه مردم می‌دانند تا جاییکه ممکن است از شدت عدالت جان خود را نیز هدیه کنند!

محبت عمیق شان به مردم از همه بیشتر باشد و در همه کارهایشان در حاکمیت، عموم مردم طعم محبت را احساس کنند حتی در کارهای دشوار!

آنقدر از علم و حکمت سرشار باشند که بستر رشد سطح آگاهی و دانش عمومی را فراهم کنند و دانش ایشان را وارد اجرا و اصلاح امور کنند!

آن قدر تقوا داشته باشد که مشارکت و تعاون عموم مردم را برای مدیریت الهی و عادلانه جامعه تضمین نموده و هم خود و‌ نزدیکان را از چرب و شیرین قدرت و ثروت حفظ کنند!

پیامبر در روز غدیر، امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان بالاترین نمونه الگوی حکومت اسلامی معرفی کرد و فقط کسانی در طول تاریخ حق حاکمیت بر بندگان خدا را خواهند داشت که نزدیک‌ترین‌ها به علی باشند تا آنکه تحقق کامل غدیر در عصر ظهور حجت حق محقق شود.

حمیدرضا ابراهیمی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر