logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۱۰۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مذهبی در گفتگو با موج سا:

آیت الله شهید صدوقی نقش بزرگی در روشنگری مردم داشتند

آیت-الله-شهید-صدوقی-نقش-بزرگی-در-روشنگری-مردم-داشتند
کارشناس مذهبی با بیان اینکه روحانیون در تاریخ انقلاب اسلامی یک نقش مهم و راهبردی برای هدایت جامعه بر عهده داشتند که باعث شد تا جامعه را از انحراف نجات دهند گفت: هدف دشمن تخریب روحانیت نیست، ضربه زدن به ارزش‌هاست.

زهرا محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه آیت‌الله صدوقی در تمام فراز و نشیب‌ها از یاران باوفا و همراه امام خمینی (ره) بود که نقش بزرگی در روشنگری مردم داشت اظهار کرد: دشمنان پیوند مردم و روحانیت را برنمی‌تابند و لذا دست به هر کاری برای تخریب این پیوند و جایگاه روحانیت می‌زنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در روز 11 تیر ماه چند روز بعد ترور شهید صدوقی است که شهادت آیت الله صدوقی کار همین جنایتکاران و طرفداران حقوق بشر است و روحانیت خود را فدایی مردم و دین و انقلاب می‌دانند و این را در برهه‌های مختلف نشان داده‌ شده است.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: در روز 12 تیر ماه  چند روز بعد از شهادت آیت الله صدوقی، حادثه‌ اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است از هفتم تیر ماه تا 12 تیر ماه شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار در کشور  انجام شده است؟

محمدی افزود: چقدر زن، کودک، عالِم و سیاستمدار به‌وسیله‌ عوامل آمریکا آماج این جنایت‌ها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند؟ حدّاقل کمک‌کننده و تشویق‌کننده بوده است.

وی تاکید کرد: دشمن را باید شناخت به تعبیر برخی علما و سیاستمداران فقیه جامعه خوب است هفتم تا 12 تیرماه را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام شود.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و آن جنایت،  به خاک و خون کشیدن انسان‌های بیگناه است که از این قبیل زیاد دیده شده است.

محمدی تاکید کرد: از جمله وظایف جمهوری اسلامی این است که در جامعه امنیت ایجاد کند امنیت اخلاقی و امنیت اجتماعی همان‌طور که شرح داده شد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان نسبت به جنایات انجام شده در کشور و جهان بی تفاوت بود امنیت و عامل وسطِ میدانِ این امنیت عبارت است از نیروی انتظامی که شاهد فداکاری‌های بسیار در این زمینه هستیم،  بنابراین بایستی اقتدار داشت، مقتدرانه و با قاطعیّت در برابر دشمن عمل کرد.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: نکته‌ مهم این است که اقتدار را با ظلم نباید اشتباه گرفت اقتدار را با حدومرز نشناختن و بی‌مهار حرکت کردن نباید اشتباه تعریف کرد.

محمدی گفت: آیت‌الله صدوقی به‌عنوان چهارمین شهید محراب نماینده امام خمینی (ره) در استان یزد که در آخرین نمازجمعه‌اش مصادف با دهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ مطابق با یازدهم تیرماه ۱۳۶۱ بود که بعد از ادای نماز توسط یکی از اعضای گروهک منافقین به او نزدیک شد و با آغوش کشیدن و منفجرکردن نارنجک این عالم بزرگ را به شهید رساند که از یاران صدیق امام خمینی (ره) و همواره همراه مردم بود که در طول حیات مبارکشان همواره دغدغه مردم داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر