logo
امروز : پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۱۰۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه هیدج در گفتگو با موج رسا:

کشورهای غربی از سلاح‌های کشتار جمعی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند

کشورهای-غربی-از-سلاح‌های-کشتار-جمعی-در-جهت-پیشبرد-اهداف-خود-استفاده-می‌کنند-
امام جمعه هیدج کشورهای غربی دم از حقوق بشر میزنند ولی خودشان کارنامه سیاهی در این زمینه دارند گفت: کشورهای غربی از سلاح‌های کشتار جمعی در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌و‌گو با موج رسا; اظهار داشت: از اساس امپریالیسم، یک نوع سیاستی است که برای کنترل مستقیم منابع اقتصادی، فیزیکی، فرهنگی و تسلط بر اوضاع سیاسی جهان که از سوی آمریکا اعمال شده است، باتوجه به این که خاستگاه اصلی خصلت سرمایه داری ناشی از خودخواهی‌ها، سودجویی‌ها، نابسامانی‌ها، نابودی‌ها، تبعیض‌ها، محرومیت‌ها و آشوب‌ها است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری و جامعه مدنی در قرائت سکولار، یک نظام ضدالهی و بستر اقتصاد طاغوتی است، گفت: این اقتصاد لگام گسیخته، مرز نشناس، عدالت گریز و قانون ستیز است و جز به خود و قانون خود و آزادی در راه کارهای خود، به هیچ قانون و آزادی غیر از آزادی مدنظر خود نمی‌اندیشد و جانب هیچ حق و عدالتی را رعایت نمی‌کند.

امام جمعه هیدج تصریح کرد: به هر حال، امپریالیسم امروزه با روش‌هایی پیچیده‌تر و ضد انسانی‌تر از گذشته و تاریخ عمل می‌کنند، تجاوزگری‌های فرامنطقه‌ای و جهانی از حریم انسان‌ها گرفته تا حریم طبیعت و به منابع آن پنجه انداختند، حتی کمربند کره زمین یعنی لایه اوزون نیز از عملکرد آنها در امان نمانده است.

وی افزود: از قانون مداری، حقوق بشر و آزادی انسان دم می‌زنند ولی کارنامه سیاهی از خود به جای گذاشتند و قرآن چه زیبا فرموده است: وقتی به آنها گفته می‌شود در روی زمین فساد نکنید در جواب می‌گویند ما را اصلاح گردان، ما از مصلحان هستیم.

حجت الاسلام زارعی عنوان کرد: وقتی تمدن غربی و قدرت‌های غربی اعتقاد دارند: "زندگانی دنیا جز متاع فریب و غروری بیش نیست" بنابراین از این قدرت‌های پوشالی انتظاری جز چپاول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سرمایه داری ایده و هدف آمریکا و کشورهای غربی شده، گفت: سرمایه داری حالت حرص و آزمندی سیری ناپذیری ایجاد می‌کند، چون حرص و ولع از ارکان اخلاقی لیبرال سرمایه داری است و با پیدایش چنین حالتی است که آمریکا اگر منافع اش ایجاب کند از دیکتاتور‌ها و جنایتکاران بزرگی مانند بنیامین نتانیاهو، صدام و پهلوی حمایت می‌کند.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی اگر منافع اش ایجاب کند از سلاح‌های کشتارجمعی برای پیشبرد اهدافش اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: همانگونه که در روز ۶ و ۹ ماه اوت ۱۹۴۵ میلادی به وقت ژاپن دو عملیات اتمی را در جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا علیه امپراتوری ژاپن انجام دادند و در این دو عملیات دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز، روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداختند و ۲۲۶۰۰۰ انسان بی گناه را به خاک و خون کشاندند.

وی تصریح کرد: آری این جنایت بزرگ را مرتکب شدند، سه تن از خدمه هواپیمای بمب افکن b۲۹ در جنگ جهانی دوم اظهار داشتند که کاربرد سلاح اتمی را اقدامی لازم در تاریخ این جنگ می دانند و هیچگاه هم اظهار پشیمانی نکرده اند.

امام جمعه هیدج عنوان کرد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا از یک طرف دم از حقوق بشر می‌زند و از طرف دیگر جنگ‌افزارهای هسته‌ای و کشتارجمعی را گسترش می‌دهد و از یک طرف صحبت از پادمان‌های بین‌المللی می‌کنند و بسیاری از اوقات برخی از کشورهای مستقل و غیروابسته را تحت شدیدترین هجمه‌ها و تحریم‌ها قرار می‌دهند، اختلاف بین کشورها ایجاد می‌کنند تا برای فروش جنگ‌افزارها و تسلیحات خود راه را هموار کنند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر