logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۱۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس حوزه علمیه خواهران استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

عرفه روز شناخت و خلوت کردن انسان با پروردگار است

عرفه-روز-شناخت-و-خلوت-کردن-انسان-با-پروردگار-است
کارشناس حوزه علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی و تلاش برای معرفت و بندگی بیشتر خدا و تمسک به ولایت الهی دانست گفت: عرفه روز شناخت و خلوت کردن انسان با پروردگار است.

به گزارش موج رسا; اگر معرفت به خداوند بیشتر شود قطعا بندگی و اطاعت بیشتری خواهیم داشت و اگر عظمت خدا و شأن خودمان یعنی بندگی را در برابر خداوند بشناسیم و هم‌چنین گوهر ارزشمند یعنی روح و فطرت الهی که خداوند در ما به ودیعت نهاده است را بشناسیم، اطاعت، بندگی و خضوع، خشوع و و حال ابتهال و انس با دعا برای ما د برابر خالق یکتا بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید

شناخت بیشتر باعث بندگی بیشتر شده و بندگی بیشتر باعث می‌شود ما مطیع محض خدا باشیم و طبیعتا چون خداوند ولایت ما را دارد، هر کس او برای ما ولی قرار دهد ما باید به او متمسک شده و ولی الهی بعد از پیامبر اکرم(ص)، بر اساس آیات اولوالامر، ولایت، غدیر خطبه پیامبر(ص) در غدیر، مشخص است.

در این راستا زهرا بیگدلی کارشناس حوزه علمیه خواهران استان زنجان اظهار کرد: روز عرفه روز شناخت، عرفان و خلوت کردن انسان با خداست و همه مسلمانان چه حاجیان که در صحرای عرفات حضور دارند و چه کسانی که در آنجا حضور ندارند باید قدر این زمان را دانسته و از آن برای شناخت بیشتر و ارتباط با خدا و دعا و نیایش استفاده شود.

وی افزود: عرفه یعنی شناخت، نوجوانان و جوانان اگر بتوانند در عصرتکنولوژی و پیشرفت‌های صنعتی دارای هویت‌های کاذب،  جایگاه انسانی را حفظ نمایند و ارتباط بین جوان و خداوند متعال برقرار گردد فرصت مناسبی برای خود سازی و افزایش اعتماد به نفس در جوانان می‌شود.

کارشناس حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: عرفه و سید الشهدا (ع) فرصت مناسب و غنیمتی برای رسیدن به شناخت درباره عزمت خداوند در عالم هستی، وابسته و نیازمند بودن همه  انسان‌ها مخصوصا جوانان به خداوند رحمان و رحیم است.

بیگدلی تصریح کرد: عرفه فقط یک نیایش نیست عرفه یعنی به شناخت،  جایگاهی که انسان در آن است و جایگاهی که خالق در عالم هستی دارد.

وی افزود: انس با خدا باعث آرامش و نشات و فعالیت‌های بیشتر مخصوصا در افراد در جوان می‌شود همه ما به نحوی وظیفه داریم جوان و نوجوان الگو برداری از سبک زندگی اسلامی را آموخته و شناختی درست و صحیح درباره خدای متعال و هستی داشته و به آن عمل کنیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر