به گزارش موج رسا; حدود صد سال پیش رئیس شرکت تنباکوی آمریکا که از سود کم شرکت ناراضی بود تصمیم گرفت با فروش سیگار به زنان سود خود را دو برابر کند. اما زنان آمریکا سیگار کشیدن را کار ناپسند میدانستند.
بیشتر بخوانید
رئیس شرکت تنباکو، مشکل خود را با «ادوارد برنیز» که خواهر زاده روانشناس معروف فروید هم بود مطرح کرد. برنیز به داشتن توانایی دستکاری افکار عمومی مشهور بود و برخی اورا پدر علم روابط عمومی میدانند.
برنیز با هدف شکستن تابوی سیگار کشیدن زنان به روزنامه نگاران اعلام کرد در روز «عید پاک» زنان مشعل آزادی را در نیویورک روشن میکنند...
روز عید پاک فرا رسید و در حالی که انبوه آمریکاییها و رسانه نظارهگر این مراسم بودند ناگهان با اشاره برنیز، دخترانی که رژه میرفتند از زیر لباس خود سیگارهایی که پنهان کرده بودند بیرون آوردند و روشن کرده و شروع به کشیدن سیگار کردند.
برنیز موفق شد با این شوک اجتماعی تابوی سیگار کشیدن زنان را بشکند و با کمک رسانهها سیگار کشیدن زنان تبدیل به نمادی از استقلال و تمدن شود!
اینکه برخی فیلمهای شبکه_نمایش_خانگی و سینمایی تبدیل تبلیغ کنندگان کارهای ناپسند مانند سیگار کشیدن، مشروب خواری، و ... شدهاند را میتوان در راستای سفارشات پولی شرکتهای مشکوک و یا برخی سفارتخانهها تحلیل کرد.
قطعا نام مدافعان هرزگی در شبکه نمایش خانگی و سینما را نمیتوان اهالی فرهنگ و هنر دانست حتی اگر عمرشان را به آرتیستی گذرانده باشند؛ بلکه این افراد پیمانکاران پولکی فروش شرافت و خرید دیاثت هستند.
حمیدرضا ابراهیمی
انتهای خبر/