logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۰۹۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تربیت بدنی آموزش‌وپرورش استان در گفتگو با موج رسا:

25 درصد دانش آموزان استان زنجان از چاقی رنج می‌برند

25-درصد-دانش-آموزان-استان-زنجان-از-چاقی-رنج-می‌برند
معاون تربیت بدنی آموزش‌‍وپرورش استان با بیان اینکه چاقی در دانش آموزان باعث بروز مشکلات جسمی متعدد می‌شود گفت: 25 درصد دانش آموزان استان از چاقی رنج می‌برند.

حجت محمدی مغانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه اداره کل آموزش‌وپرورش استان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه‌های متعددی در نظر گرفته است اظهار کرد: هدف از ایجاد طرح سلامت بین دانش آموزان استان،  تمرین و رفع ناهجاری‌های جسمی بین دانش آموزانی است که دچار عارضه‌های مختلف هستند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دانش آموزانی که دارای مشکل ساختار قامتی هستند اداره کل آموزش‌وپرورش استان در طول سال تحصیلی برنامه کامل ورزشی در نظر گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان عنوان کرد: مدارس با توجه به برنامه‌های از قبیل تعیین شده به صورت اردویی یا به صورت خصوصی با تصمیم والدین  برنامه‌های مربوطه معرفی شده و عملیات غربالگری انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دانش آموزانی که مشکلات و ناهنجاری‌های جسمانی از جمله صافی کف پا دارند شناسایی و به بخش فاز تمرین هدایت شده و تمرینات و حرکات اصلاحی برای نوع عارضه و ناهنجاری‌ها در نظر گرفته می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان افزود: تمام تمرینات لازم برای انجام حرکات اصلاحی بین دانش آموزان توسط مربیان مجرب انجام می‌‎شود تا کمکی برای دانش آموزان در حفظ سلامت جسمانی گردد.

محمدی گفت: برای کنترل چاقی بین دانش آموزان در مدارس استان زنجان اقداماتی زیر نظر معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان صورت گرفته  ‌‌‌است که متاسفانه 25 درصد دانش آموزان استان از چاقی رنج می‌برند.

وی تاکید کرد: متاسفانه والدین نیز اطلاعات کافی در این باب نداشته و کنترلی برای کاهش وزن دانش آموزان در نظر گرفته نمی‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: غربالگری، کنترل وزن و تمرینات حرکات اصلاحی از جمله اقدامات مهم معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان که برای پیشگیری و اصلاح ناهنجاری‌ها مناسب است.

محمدی اضافه کرد: اخیرا دستگاه‌هایی توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان زنجان خریداری شده است که شامل دستگاه آنالیز ترکیبات بدن، دستگاه آنالیز سه بعدی بدن و دستگاه ارزیابی ستون فقرات برای افزایش سلامت بین دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: از دیگر دستگاه‌های موجود می‌توان به اسکنر فشاری کف پا اشاره کرد که با استفاده از این دستگاه مشکلات و ناهنجاری‌های کف پا تشخیص داده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر