logo
امروز : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۰۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان:

نزاع در رأس ‌مراجعات‌‌ پزشکی قانونی زنجان قرار دارد

نزاع-در-رأس-‌مراجعات‌‌-پزشکی-قانونی-زنجان-قرار-دارد
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه نزاع در رأس ‌مراجعات‌‌ پزشکی قانونی زنجان قرار دارد گفت: بیشترین میزان سنی نزاع در استان زنجان 18 تا 45 ساله است.

به گزارش موج رسا; بابک غیاثی روز شنبه در نشست خبری با بیان اینکه روزانه 120 نفر به اداره پزشکی قانونی استان مراجعه دارند اظهار کرد: یک سوم پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی طی سال گذشته مربوط به نزاع و درگیری است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: روزانه 120 نفر به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه دارند که 50 درصد مراجعات مربوط به نزاع و درگیری ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان عنوان کرد: بیشترین میزان پرونده‌های نزاع و درگیری در استان در مرداد ماه و کمترین مقدار به بهمن ماه گزارش شده است گفت: بیشترین میزان سنی نزاع در استان زنجان 18 تا 45 ساله است.

غیاثی افزود: در سال 1401 تعداد پرونده‌های تشکیل شده توسط پزشکی قانونی در استان 37 هزار مورد بوده است که از این تعداد 10 هزار پرونده مربوط به نزاع و درگیری به ثبت رسیده است.

وی گفت: استان زنجان در سال 1401 به ازای هر 100 نفر جمعیت رتبه سوم نزاع و درگیری را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تصریح کرد: با توجه به کسب رتبه سوم  نزاع و درگیری استان در سطح کشور می‌توان نتیجه گرفت که تاب آوری مردم نسبت به مسائل کاهش یافته است.

غیاثی تاکید کرد: با توجه به آمار به دست آمده 60 درصد مراجعه کنندگان در نزاع را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان با کمبود نیرو مواجه است که این به عدم علاقه نیروهای متخصص مربوط می‌گردد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان اضافه کرد: در سال 1401 نسبت به سال 1400 می‌توان گفت که 7.2 درصد آمار نزاع و در گیری در استان روند کاهشی داشته است.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر