logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با موج رسا:

شهید چمران مرد جنگی و یک عارف به تمام معنا بود

شهید-چمران-مرد-جنگی-و-یک-عارف-به-تمام-معنا-بود
رزمنده هشت سال دفاع مقدس و برادر شهید گفت: شهید چمران در حالی که یک مرد جنگی و هنرمند ماهر بود یک عارف به تمام معنا است، انسان وقتی راز و نیازهای شهید چمران را با خدای خودش می‌شنود احساس می‌کند شهید چمران یک مرد جنگی نیست بلکه یک عارف بزرگی بود.

بابایی در گفت‌و‌گو با موج رسا; با بیان اینکه شهید چمران را همه به عنوان یک مرد شجاع، نترس و مبارز با دشمنان اسلام می‌شناسند، اظهار کرد: با این حال ایشان زندگی خوب با مدرک تحصیلی بالا در آمریکا را رها می‌کند و به لبنان می‌رود چون احساس می‌کند مسلمانان در لبنان، سوریه و مصر مظلوم واقع شدند و اسرائیل بر مسلمانان این کشورها مسلط می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: شهید چمران یک رزمنده شجاع، که بر مسائل پیچیده نظامی وارد است و اکثر فرماندهان حزب الله لبنان که شجاعانه در جبهه‌های جنگی با نیروهای اسرائیلی می‌جنگیدند از شاگردان شهید چمران هستند. 

بابایی با بیان اینکه ایشان یک هنرمند ماهر و دارای روحیه بسیار ظریف و لطیف بود و تابلوهای نقاشی بسیار جالب و عاطفی می‌کشید که جمع این دو موضوع کار بسیار سختی است، گفت: وقتی همسر ایشان قبل از ازدواج از ایشان سوالی می‌پرسد که این تابلو سوختن شمع را چه کسی کشیده است شهید چمران جواب می‌دهد که من آن تابلو را کشیده ام، ایشان بسیار تعجب می‌کند، مگر می‌شود یک مرد جنگی که کارش جنگیدن با اسرائیل است این تابلوی هنری را کشیده باشد.

وی افزود: گروهی شهید چمران را یک مدیر بسیار عالی می‌دانند که توانست با همکاری امام موسی صدر یک مدرسه‌ای را مدیریت کند که بچه‌های فقیر و مظلوم لبنانی در آن مدرسه بودند، مدیریت ایشان آنچنان عالی بود که گروهی از آن بچه‌های فقیر و مظلوم الان جزء فرماندهان بزرگ گروه مقاومت حزب الله هستند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس و برادر شهید عنوان کرد: غاده جابر همسر لبنانی شهید چمران قبل از ازدواج بی‌حجاب بود به خاطر همین بچه‌های حزب الله اعتراض می‌کردند ولی شهید چمران به خاطر رضای خدا و با رعایت همه جوانب مشکل را حل کرد و یک روزی به خانم غاده جابر روسری هدیه می‌دهد، وقتی ایشان روسری را می‌بینند می‌پرسند این چیست؟ شهید چمران می‌گوید بچه‌ها دوست دارند شما را با این وضع ببینند.

بابایی افزود: عشق شهید چمران و همسرش به همدیگر آن قدر زیاد و الهی بود که روزی یکی از دوستان همسر شهید چمران از ایشان می‌پرسد شما که از هر خواستگاری ایراد می‌گرفتی چرا از کچل بودن و مو نداشتن ایشان ایراد نگرفتی، ایشان با قوت اعلام می‌کند شوهر من کچل و بدون مو نیست، ولی وقتی به خانه می‌آید و توجه می‌کند می‌بیند که همسرش مو ندارد و این موضوع را با شهید چمران مطرح می‌کند در حالی که چندین ماه از ازدواجشان می‌گذشت.

وی با بیان اینکه ازدواج آنها الهی بود و تمام مسائل و ظواهر را خدایی می‌دیدند، گفت: شهید چمران یک انسان استثنایی بود یک رزمنده شجاع، یک عارف کامل، یک مدیر توانمند و یک همسر عاشق که همه کارهای ایشان برای رضای خدا و کمک به مردم بود.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴