logo
امروز : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان:

مدیریت بحران باید به سمت هوشمند‌سازی برود

مدیریت-بحران-باید-به-سمت-هوشمند‌سازی-برود
شهردار زنجان با بیان اینکه هوشمندسازی مدیریت بحران، با کار جمعی و سیاست متمرکز امکان پذیر است گفت: با حرکت به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران، آسیب‌پذیری شهرها کاهش می‌یابد.

به گزارش موج رسا; علی‌رضا فیروزفر امروز ۳۱ خرداد ماه، در "چهارمین نشست کمیسیون‌های پیشگیری و مدیریت کلانشهرهای ایران" که با حضور مهمانان از سراسر کشور برگزار شد؛ اظهار داشت: امروز دو اتفاق مهم در شهر زنجان رخ داد که یکی میزبانی همین برنامه و دیگری نیز این است که زنجان پایتخت شور و شعور و حسینی میزبان ۵۰۰ هیئت شاخص در حسینه اعظم زنجان است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه باید مدیریت بحران باید به سمت هوشمند‌سازی برود افزود: در طول سال گذشته برخی اقدامات در سطح شهر زنجان انجام شد که آثار مفید خود را در حجم بالای بارش‌ها در هفته‌های اخیر خود را نشان داد با اینکه حجم بالایی آب به قستی از شهر سرازیر شد اما به دلیل اقداماتی که سال گذشته به لحاظ هدایت آب‌های سطحی انجام‌شده بود اما مشکلی برای شهروندان در این نقاط ایحاد نشد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در دو حوزه مطالعات جامع هدایت آب‌های سطحی و بحث نقاط بحرانی در کوتاه مدت عملیاتی و ۷۷ عملیات عمرانی در سطح شهر انجام شد گفت: تاثیر این عملیات انجام شده در سال گذشته، امسال خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه در طول سال گذشته شهرداری زنجان برخی تجهیزات بحران را تکمیل کرد گفت: تجهیزات اسکان ضروری، مدیریت بحران در آب گرفتگی، سیل و زلزله با بودجه‌ای قریب به ۵۰ میلیارد تومان خریداری و تکمیل شد.

فیروزفر با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها در راستای سیستم مدیریت هوشمند اقداماتی را برای مدیریت حوادث انجام داده‌اند که خسارت را به حداقل رسانده است، گفت: البته مدیریت هوشمند سطح‌بندی دارد و یکی از فاکتورهای مهم در این حوزه واکنش سریع و به موقع است. 

وی با بیان اینکه ژاپن کشوری است که سیستم هوشمند‌سازی را به کارگرفته و اتفاقا در زلزله‌ای که دارای بزرگای ۹ ریشتر بود موفق عمل کرد گفت: باید در کشور ما نیز به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران حرکت کنیم.

شهردار زنجان با بیان اینکه با حرکت به سمت هوشمندسازی مدیریت بحران، آسیب‌پذیری شهرها کاهش می‌یابد تصریح کرد: در حال حاضر سیستم جامع در مقابله با بحران در شهرها وجود ندارد.

 وی بیان کرد: هوشمندسازی مدیریت بحران، با کار جمعی و سیاست متمرکز امکان پذیر است. 

 فیروزفر تصریح کرد: قطعا با هوشمندسازی مدیریت بحران می‌توان آسیب‌پذیری شهرها را پایین آورد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر