logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۸۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

امام جواد(ع) الگو دانشمندان جوان است

امام-جواد(ع)-الگو-دانشمندان-جوان-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پیشوای نهم شیعیان حضرت امام محمد تقی (ع) است که نخستین رهبر الهی در میان امامان شیعه را در سن خردسالی بر دوش داشته است گفت: امام جواد (ع) الگو دانشمندان جوان است.

حجت الاسلام علی ناصر در گفت وگو با موج رسا; با بیان اینکه امام جواد (ع) علی‌رقم سن پایین امامت دارای منش و رفتاری مانند جد بزرگوارشان پیامبراکرم (ص) بود اظهار کرد: این امام رئوف در سال 203 قمری در سن هشت سالگی بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) پرچمدار امامت در جامعه اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: شهادت محمد بن علی بن موسی الرضا (ع) امام جواد (ع) را محضر قطب عالم بشریت امام مهدی (عج)، مقام معظم رهبری و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تسلیت عرض می نماییم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: پیشوای نهم شیعیان حضرت امام محمد تقی (ع) که نخستین رهبر الهی در میان امامان شیعه  در سن خردسالی را بر دوش داشته است.

حجت الاسلام ناصر افزود: از نظر شیعه که موضوع امامت را یک موهبت الهی دانسته و شخصی که به مقام پیشوایی امت برگزیده شود شایسته‌ترین افراد در جامعه است.

وی تصریح کرد: مقیاس سن بالا گرچه میان مردم مقیاسی برای رسیدن به کمال محسوب می‌شود اما در بینش قرآنی ممکن است یک فرد در سنین کودکی به درجات فضائل، رفتاری و اخلاقی و مقام امامت را بر عهده گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: شهادت معصومین(ع) یک فرصت بسیار مناسب است که بر امام عصر(عج) و حجت خدا بر زمین یک شناخت و معرفتی داشته باشیم و از آنها در امور یاری طلب کنیم.

حجت الاسلام ناصر افزود: با توجه به خصوصیات امامان(ع) در جامعه،  باید درنظر داشت که زندگینامه معصومین(ع) در جامعه باید گسترش و ترویج پیدا کند چرا که نسل‌های جدید آگاهی و بصیرت خاصی نسبت به زندگینامه امامان و معصومین(ع) ندارند.

وی تصریح کرد: نسل جدید پرورش یافته اسم بازیکنان تیم‌های خارجی، سرنوشت و سرگذشت آنها را کامل دانسته ولی نسبت به شناخت امامان (ع) در جامعه کم کاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: امام جواد(ع) فرزند امام رضا(ع) و نام مادر بزرگوارشان سکینه است که یکی از زنان پاکدامن و باتقوای دوران زندگی خود بوده است.

حجت الاسلام ناصر تاکید کرد: امام نهم(ع) دارای القاب زیادی هستند معروفترین آنها جواد است و در بین امامام معصوم (ع) جز جوانترین امامان محسوب شده که در هشت سالگی به مقام والای امامت منصوب شده است.

وی گفت: امام جواد(ع) به لحاظ داشتن سن کم جزو عجوبه‌های دانش زمان خود بودند که دشمنان نتوانستند وجود یک شخصیت اثر گذار هم معرفتی و علمی را تحمل کنند و ایشان در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان اضافه کرد: امام محمد تقی(ع) برای جوانان امروزه یک الگو به تمام معنا است که در راستای علم و فن آوری نسبت به مکتب الهی و دین مبین اسلام باعث سعادتمندی است.

حجت الاسلام ناصر تصری کرد: ایشان اهل نماز، بخشش، کرم و بزرگواری‌های فراوان بودند شخصیت برجسته‌ای هنگام نماز داشتند زمانی که برای فریضه نماز در برابر خالق هستی می‌ایستادند رنگ و رخ امام (ع) تغییر می‌کرد و این خلوص نیت در برابر خالق را می‌رساند.

وی گفت: با توجه به این نکته که خداوند رحمان و رحیم پیامبران و امامان (ع) را به مقام والای نبوت معرفی کرد تا به مردم بفهماند که مقام نبوت تداوم راه امامت درجامعه اسلامی است و مقامی که تنها افراد لایق الهی به آن منصوب می‌شوند که دارای شرایط ویژه باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های خاص و ناب امام جواد (ع) سن کم ایشان در مقام امامت بود که با توجه به سن و سال کم رفتاری که با علما عصر خود داشتند تعجب همگان را برانگیخته بود.

حجت الاسلام ناصر افزود: دوره خلافت این امام معصوم (ع) با دوره مامون در یک عصر واقع شده بود که ایشان بدترین شکنجه‌ها را در زندان تحمل کردند چرا که مامون دارای یک شخصیت پلید و در عین حال زرنگ بود و همه جوانب امور را برای پیشبرد حکومت سراسر ظلم خود استفاده می‌کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر