logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۰۸۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبر داد:

استقرار دستگاه تصویربرداری ماموگرافی در شهرستان خدابنده

استقرار-دستگاه-تصویربرداری-ماموگرافی-در-شهرستان-خدابنده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان فراهم آوردن امکانات پزشکی برای مراکز خدامات درمانی و بیمارستان‌های استان امری جدی است گفت: دستگاه تصویربرداری ماموگرافی در بیمارستان خدابنده مستقر شد.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه رفع نیازهای مراکز خدمات درمانی و بیمارستان های استان و ارائه خدمات مفید برای عموم مردم د دستور کار است اظهار کرد:دستگاه تصویربرداری ماموگرافی در کلینیک ویژه تخصصی امیرالمومنین(ع) شهرستان خدابنده واقع در شهر قیدار مستقر شده و مراحل نصب و راه اندازی آن در حال انجام است و به زودی مردم از خدمات تصویربرداری این دستگاه، بهره مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: ماموگرافی نوع خاصی از تصویربرداری پستان است که از اشعه ایکس با دوز پایین برای کشف سرطان سینه در مراحل اولیه استفاده می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: در واقع ماموگرافی منجر به تشخیص سرطان پستان در مرحله‌ای از بیماری می شود که هیچ نشانه و علامتی وجود ندارد و سرطان قابل درمان می‌باشد.

بختیای تصریح کرد:همچنین در خردادماه جاری یک دستگاه سی تی اسکن تولید داخل برای بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) خدابنده خریداری شد که دارای 16اسلایس می‌باشد و در حال نصب و راه‌اندازی است.

وی افزود: با توجه به بالا رفتن آمار بیماری‌های سرطان در کشور تنظیم و تهیه دستگاه‌های دقیق برای تشخیص بیماری و درمان آن قابل توجه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: بیماری سرطان قابل درمان است به شرطی که به موقع اقدام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر