logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۰۶۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

تأمین اعتبارمهمترین چالش در بهسازی محورهای مواصلاتی استان است

تأمین-اعتبارمهمترین-چالش-در-بهسازی-محورهای-مواصلاتی-استان-است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه دو اکیپ مجزا از ششم اردیبهشت ماه سال جاری مشغول لکه‌گیری و اصلاح روکش آسفالت هستند گفت: تأمین اعتبار مهمترین چالش در بهسازی محورهای مواصلاتی استان است.

به گزارش موج رسا; جعفر قزوینیان، ظهر روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رفع ایرادات لکه‌گیری و روکش آسفالت در جاده‌ها در حال اقدام است اظهار کرد: سال گذشته برای انعقاد قرار داد با پیمانکار و اخذ اعتبار و بهسازی و اصلاح آزاد راه زنجان - قزوین در دستور کار بود که نتیجه احداث کارخانه جدید تولید آسفالت محقق شده است.

وی افزود: طول آزادراه زنجان – قزوین 105 کیلومتر است و با توجه به برداشت از سیستم عکس‌برداری و آزمایش، اصلاح خرابی باند شمالی و جنوبی آزادراه با اولویت‌بندی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: از ابتدای تیرماه در باند شمالی اکیپ دیگری برای اجرای روش آسفالت حفاظتی نازک مستقر خواهد شد و درزگیری، اصلاح و قیرپاشی حفاظتی در دستور کار است و تلاش‌های پی در پی با تأمین اعتبار و تخصیص قیر اکیپ‌های عمرانی را تا پایان فصل کاری حفظ کرده  و با توجه به این نکته که تعطیلی در کار نباشد.

قزوینیان ابراز کرد: طول آزادراه زیاد است و یک هزار و 200 میلیارد تومان برای روکش آسفالت جاده‌ زنجان- قزوین در نظر گرفته شده است.

 وی عنوان کرد: با در نظر گرفتن بهسازی 210 کیلومتر باندهای رفت و برگشت آزادراه زنجان – قزوین 2 تا 3 سال زمان نیاز است و با وعده‌های داده شده سعی بر این است که عملیات ادامه دار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: کیفیت آسفالت‌های تولیدی هم در کارخانه و هم در زمان اجرا با نمونه‌برداری کیفیت تحت نظارت کنترل می‌شود.

قزوینیان افزود: البته باید در نظر داشت روکش آسفالت با کیفیت در چند لایه انجام می‌شود و کامل نشدن این لایه با افزایش بار ترافیکی باعث صدمه به آسفالت می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص وضعیت آزادراه زنجان – تبریز و با وجود خرابی زیاد در سطح این محور  کماکان در اختیار شرکت آزادراهی است که در طی سفر ریاست جمهوری  به استان آذربایجان شرقی نیز پیگیر اخذ مجوز برای واگذاری این آزادراه از بخش خصوصی به دولت بودیم که پیشرفت زیادی داشت اما فعلا به دلیل ایرادهای خزانه دولت این امر محقق نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تاکید کرد: تا زمانی که آزادراه زنجان – تبریز در اختیار راهداری نباشد، اجازه هزینه برای آن را نخواهیم داشت.

قزوینیان خاطرنشان کرد: با توجه به این نکته که آزادراه در اختیار شرکت آزادراهی بوده که  در خصوص اصلاح محور کوتاهی کرده، به شدت گله‌مند هستیم، بنابراین فعلا با هزینه‌های اندک در خصوص نگهداری تابستانی و زمستانی اقداماتی را انجام می‌دهیم.

وی گفت: تأمین اعتبار را مهمترین چالش در بهسازی محورهای مواصلاتی دانست و خزانه‌‎داری ایرادهایی را به واگذاری آزادراه زنجان – تبریز وارد کرده که با رفع ایرادات به زودی مشکلات مربوطه حل خواهد شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد : اعتبارات برای راه‌های روستایی از منابع استانی و برای راه‌های اصلی از سازمان راهداری تأمین می‌شود و امسال سعی بر این است  1.5 تا 2 برابر سال گذشته آسفالت‌ریزی در سطح جاده‌ها انجام گیرد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر