logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۶۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

کودک مصدوم حمله سگ ولگرد در زنجان تحت درمان است

کودک-مصدوم-حمله-سگ-ولگرد-در-زنجان-تحت-درمان-است-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های موجود در جامعه نگهداری از سگ یا حمله سگ‌های خیابانی به افراد است گفت: کودک 6 ساله که دچار حمله سگ‌های خیابانی شده بود، تحت درمان است.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه خطر گاز گرفتگی سگ‌ها یک ازنکات مهم برای اشخاصی است که اقدام به نگهداری سگ در منزل یا محیط کار دارند اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان زنجان روزانه 10 مورد از حمله یا گاز گرفتگی سگ‌ها به بیمارستان آیت الله موسوی گزارش می‌شود.

وی افزود: طی روز گذشته گاز گرفتگی توسط سگ‌های خیابانی گزارش شده بود که این حادثه در منطقه شهرک اندیشه رخ داده است  و افراد رهگذر با اورژنس تماس گرفته و فرد مصدوم به بیمارستان آیت الله موسوی منتقل شده است و تحت درمان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: همه اقدامات لازم اعم از تزریق واکسن هاری طبق تشخیص پزشک معالح انجام شده است و قسمت‌هایی از بدن دختر بچه دچار آسیب شده که تحت درمان است.

بختیاری گفت: تمام اقدامات اعم از تزریق واکسن هاری در بیمارستان به صورت رایگان انجام می‌گیرد و اگر شخصی در روستا دچار گاز گرفتگی شود و بنا به دلایلی نتواند به بیمارستان و مراکز خدمات درمانی مراجعه کند همکاران در بیمارستان به محل مد نظر رفته و به مشکل رسیدگی می‌شود.

وی افزود: طبق نظر پزشک متخصص واکسن هاری به فرد دچار گاز گرفتگی یا چنگ انداخته شده توسط حیوانات مخصوصا سگ به صورت رایگان تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: در هنگام موجه شدن با مشگل گازگرفتگی توسظ سگ خونسردی را حفظ کرده محل زحم با الکل ضد عفونی شود و باید مراقب بود هنگام استفاده از الکل سگ نزدیگ نباشد چون به بوی الکل سگ حساس است.

بختیاری ادامه داد: محل خونریزی با باند یا دستمال تمیز محکم بسته شده و به مراکز خدمات درمانی یا بیمارستان‌ها جهت اقدامات لازم مراجعه شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر