logo
امروز : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توان دیپلماسی موجب دوری از جنگ شد/ هرکس بر طبل نفاق بکوبد، با دشمن همصدا شده است

توان-دیپلماسی-موجب-دوری-از-جنگ-شد-هرکس-بر-طبل-نفاق-بکوبد،-با-دشمن-همصدا-شده-است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.

به گزارش موج رسا; صالحی امیری، در شورای اداری استان زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: زنجان یکی از استان های موفق در حوزه گرامیداشت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی افزود: امسال با شکوهتر از سال گذشته در 700 شهر،77 کشور ،2 هزار و 500 برنامه در 80 هزار مسجد،40 هزار پایگاه بسیج،5 هزار موسسه قرآنی و 8 هزار قطب فرهنگی برنامه های دهه کرامت را برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین اتفاق در این دولت تغییر ریل توسعه کشور بود که مجموعه شاخص ها و آمارها نشان میدهد که امکان تداوم گذشته وجود نداشت.

صالحی امیری ادامه داد: کشوری که با رشد منهای 6.8 دهم و تورم 43 درصد و گرانی سرسام آور و تحریم ها گسترده مواجه بود و رئیس یک قوه علیه رئیس قوه دیگری صحبت می کرد، به ناکجاآباد پیش می رفت.

وی با اشاره به اینکه تغییر ریل توسعه در شرایطی که کشور به سمت فروپاشی میل می کرد، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی بود، افزود: اولین کار رئیس جمهور حرکت به سوی قله های متعالی و روشن بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: درآمد کشور در آن شرایط 143 میلیارد دلار بود که این در آمد در سال 93 به حدود 50 و در سال 94 به 43 میلیارد دلار کاهش یافت.

صالحی امیری ادامه داد: برای تغییر ریل حرکت باید سه اتفاق از جمله حل مسائل داخلی،ثبات اقتصادی و امنیت اقتصادی انجام می شد.

وی با بیان اینکه پروژه های اجرا شده توسط دولت بی نظیر است و استقلال و خودکفایی در گاز و رسیدن به نقطه متعالی در نفت دستاورد این پروژه ها است،تصریح کرد: خودکفایی در گندم و افزایش 20 میلیون تن محصولات کشاورزی و افزایش سرمایه گذاری از دیگر دستاوردهای برنامه های دولت محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه باید به نیروهای دفاعی و سپاه افتخار کنیم، افزود: همزمان با فعال شدن فعالیت های دیپلماسی قدرت نظامی کشور نیز افزایش یافت.

صالحی امیری با بیان اینکه صف گسترده شرکت های جهان برای عقد 4.8 میلیاردیوروی در تاریخ کشور بی نظیر است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده امن بودن کشور برای سرمایه گذاری کشورهای خارجی است که این از نتایج برجام است.

وی گفت: در حوزه سیاسی کشور دچار چالش جدی شده بود و تجزیه سیاسی به گونه ای بود که جامعه به گروه ها و دسته های مختلف تبدیل شده بود و انسجام ملی همواره از این تبار نشات گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآدور شد: در منطقه نا امن خاورمیانه ایران تنها کشوری است که انتخابات را برگزار می کند و نظام اسلامی پرچمدار مردم سالاری دینی در جهان است.

صالحی امیری با اشاره به تقویت اعتماد مردم و دولت،گفت: میزان مشارکت و اعتماد مردم نسبت به گذشته افزایش یافته است و موتور محرکه نظام اسلامی مردم هستند و همه مدیران باید بدانند که همه تلاش ها به رضایت ختم شود.

وی با بیان اینکه امروز بار سنگینی داریم و پس از انتخابات دولت مسئولیت سنگینی را بر دوش خود احساس می کند،ادامه داد: مردم انتظار مناقشه نداشته و باید دوران رقابت فراموش شده و رفاقت ها آغاز شود که زنجان می تواند نماد وفاق ملی در ایران باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این خطه از تاریخ گذشته مهد حکومت های مقتدر بوده است که توانسته اند تغییرات و تحولات بزرگی را ایجاد کنند.

صالحی امیری سرمایه گذاری ها جدید در استان را نوید توسعه دانست و گفت: زنجان به دلیل دارا بودن فرصت های غنی ؛ظرفیت های منابع انسانی، مردم سختکشو و جامعه اخلاق گرا می تواند کانون توسعه باشد.

وی گفت: زنجان در دولت دوازدهم باید به توسعه همه جانبه پایدار رهنمون شده و جشن توسعه در 1400 گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ایران بازیگر اصلی منطقه است و امروز در شرایطی به سر می بریم که کل منطقه در آتش می سوزد و این امنیت محصول تصادف نیست بلکه اراده دولت برای ایفای نقش در منطقه و اراده نیروهای نظامی برای ایجاد امنیت در کشور است.

صالحی امیری با بیان اینکه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نقش بی بدیلی را در این فضا دارد،گفت:منطقه به دلیل فقدان رهبری و حاکمیت رهبران سبک مغز و مستبد در آتش جنگ می سوزند.

وی گفت: رسانه امروز به یک قدرت تبدیل شده و دیپلماسی در عرصه جهانی یک قدرت است و این قدرت نرم توانست منافع منطقه ای ما را فراهم کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: برجام به معنی دستاورد چند محصول نسبت بلکه انتخاب مسیر جدید برای تعامل بود.

صالحی امیری راه رسیدن به آرامش در منطقه خاورمیانه را مذاکره و زبان دیپلماسی عنوان کرد و گفت: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شکاف بین اروپا و آمریکا یکی از دستاوردهای برجام بود، افزود: کسانی که معتقدتد برجام دستاوردی نداشت باید به این سئوال پاسخ دهند که اگر در تداوم تحریم ها قرار داشتیم امروز در چه وضعیتی قرار می گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه افتخار دولت این است که از طریق گفت و گو مسائل و مشکلات را حل کرده است،گفت: انقلابی گری رفع بیکاری در جامعه،دغدغه معیشت مردم را داشتن، همراهی با همه ارگان های نظام در توسعه ملی است و انقلابی بودن شعار نیست و شعور است.

صالحی امیری با اشاره به اینکه جنگ در مقابل دشمن و تلاش برای حل مشکلات مردم انقلابی گری است، افزود: این دولت انقلابی و دولتمردان انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه ما باور داریم این دولت زمینی است و ادعای آسمانی بودن ندارد،گفت:دولت خود را محتاج نقد و هدایت مردم می داند و اگر موفقیتی کسب کرده است مربوط به مردم بوده و ناکامی ها متوجه دولت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تدبیر دولت و توان دیپلماسی موجب شد تا از جنگ فاصله بگیریم و منافع مردم را تامین کنیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این دولت اشتباهات خود را به پای دیگران نمی نویسد،گفت:ما از مقدسات سوء استفاده نکرده و روحانیت را ابزار کار خود قرار نمی دهیم.

صالحی امیری با بیان اینکه در چنین فضایی معتقدیم انسجام و وفاق باید پس از انتخابات شکل بگیرد،گفت: هر کس بر طبل نفاق بکوبد، با دشمن همصدا شده است و امروز به صدای واحد بیش از هر زمانی نیاز داریم.

وی گفت: انسجام،وفاق و همنوایی نیاز امروز جامعه است چرا که دشمن همواره از روزنه اختلاف نفوذ می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت:در چند دهه گذشته مناقشه مسئولان مسئله ای را حل نکرده است و باید بپذیریم دولت ملی هستیم و نمی توانیم جامعه را تجزیه کرده و شعار توسعه داشته باشیم.

صالحی امیری بیان داشت:زنجان در این فضا بیشترین همدلی را با دولت داشت و فضای عمومی این استان،فضای همدلی است.

وی خاطرنشان کرد:با سوء تغذیه فرهنگی مواجه هستیم و باید در سبد مصرف جامعه تغییر انجام شود، شاخص های ما با شاخص های جهانی فاصله دارد و شبکه های اجتماعی جایگزین ارتباط خانواده با فرزندان شده است.

وی گفت: تقابل در این حوزه ما را به هدف نمی رساند و مدیریت فضای مجازی به عنوان استراتژی انتخاب شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: فضای مجازی یک حقیت و واقعیت است و رسالت همه اصحاب فرهنگ و هنر با تولید محتوای گسترده در فضای مجازی باشد.

صالحی امیری بیان داشت: در این زمینه 5 اولویت، خانواده، سبک زندگی،سرمایه اجتماعی،اخلاق، آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.//ن

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ]
جناب آقای استاندارمحترم ومحبوب مشکل فرهنگی استان زنجان را با حضور آقای ظریف وزیر محترم امور خارجه بررسی فرمایید اگرهم مشکل امورخارجه پیش آمد انگاه وزیر ارشاد را به استان دعوت فرمایید دغدغه فرهنگی وزیر خارجه صدا ها برابر وزیر ارشاد است البته خدا بزرگ وبقول شما اندکی صبر سحر نزدیک است
فرم ارسال نظر