logo
امروز : جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های زنجان:

فتح خرمشهر برای همیشه انديشه تسلط بر ايران، را به زباله‏‌دان تاريخ فرستاد

فتح-خرمشهر-برای-همیشه-انديشه-تسلط-بر-ايران،-را-به-زباله‏‌دان-تاريخ-فرستاد
در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان موضوعات مختلفی همچون الگو گیری دختران از حضرت معصومه(س)، حرکت شجاعانه نیروی دریایی ارتش در دریا نوردی ۷۰ هزار کیلومتری، پایین بودن نرخ باروری و رفتن به سمت سالمندی، سوم خرداد روز فتح خرمشهر مطرح شد.

به گزارش موج رسا; در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان زنجان موضوعات مختلفی همچون الگو گیری دختران از حضرت معصومه(س)، حرکت شجاعانه نیروی دریایی ارتش در دریا نوردی ۷۰ هزار کیلومتری، پایین بودن نرخ باروری و رفتن به سمت سالمندی، سوم خرداد روز فتح خرمشهر مطرح شد.

مسئله جمعیت ابر بحران قرن است

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماهنشان با تبیین و بیان محورهای بیانات مقام معظم رهبری در بین کارگزاران حج گفت: حضور در حج با هدف اتحاد امت اسلامی در مقابل کفر، ظلم، استکبار، بت‌های بشری و غیر بشری می باشد و فریضه عظیم حج باید بر پایه همین هدف برگزار شود. تشریح منافع اخروی و دنیوی حج هر کدام از اعمال این فریضه دریچه منور کننده به سمت عالم غیب و معنا است.

وی در تبیین این فرمایش بیان کرد: باید فلسفه اعمال حج توسط علما بیان شود تا حجاج بتوانند از این طریق به عبودیت واقعی دست یابند. یکرنگی و یکسانی همه زائران با هر نژاد و تاریخ و فرهنگ از اسرار حج می‌باشد. مسئولان و موثران در حج باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنند که کلمه حج در ذهن همه به خصوص در ذهن جوانان امروزی تداعی‌کننده مفاهیم اساسی همچون تمدن سازی، اتحاد، نگاه فرامرزی و رفع تمایزات باشد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری گروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی گفت: این امر یک پیروزی راهبردی برای نیروهای مسلح و یک نقطه عطف در صنعت دریانوردی ایران می باشد، این عملیات دریا محور به دور دنیا واجد پیام‌های متعددی از جمله اینکه حرکت بر مبنای منویات رهبر انقلاب و تلاش برای تحقق مطالبات ولی امر موفقیت و نتیجه بخش است.

وی با اشاره به اینکه ناوشکن دنا نماد تحقق تکیه بر علم بومی و صنایع بومی و نگاه درون‌زا و برونگر می‌باشد تصریح کرد: مخابره این پیام به تمام دنیا که ایران در وعده‌های خود صادق و ثابت قدم و استوار است و از مواضع به حق خود عقب نشینی نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت: جمعیت موهبتی عظیم اما مغفول است. جمعیت از مولفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی برای هر کشوری است ، وضعیت رشد جمعیت در ایران سال‌هاست که اوضاع خوبی را طی نمی کند مسئله جمعیّت ابر بحران قرن است که در آستانه آن قرار داریم. 

وی خاطر نشان کرد: می‌توان با برنامه‌های خاص و همکاری همه جانبه همه بخش‌ها مردم و جوانان بر این بحران غلبه کرد و از همه مسئولین و مردم و جوانان خواست تا این مسئله را جدی بگیرند از مسئولین خواست از حرکات شعاری و نمادی و سوری دوری کرده و به کارهای عملی واقعی علمی و دلسوزانه و جهادی اقدام نمایند و آسیب‌ها را شناسایی نموده و مشکلات را رفع نمایند.

وی در ادامه با اشاره به ۳۱ اردیبهشت ولادت حضرت معصومه و روز دختر و آغاز دهه کرامت گفت: باید شخصیت حضرت معصومه سلام الله علیها را به واقع به جامعه معرفی نماییم تا به عنوان الگو و اسوه قرار گیرد عالمه بودن و همراهی ایشان با امام زمان خود از نکات ارزنده شخصیتی آن بزرگوار است که نه تنها ایشان را برای دختران جامعه الگو میسازد بلکه مردان نیز در ولایت مداری باید از ایشان الگو برداری کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به دوشنبه اول خرداد و آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا در سال ۱۳۵۹ شمسی و روز بهینه سازی مصرف و روز بهره‌وری گفت: تحریم آمریکا اولین و آخرین نبوده قبل از آن انگلیس در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت وبعد از آن در طول چهار دهه آمریکا تحریم‌های سختی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است هرچند نمی‌توان تاثیر تحریم ها را در ایجاد مشکلات برای کشور عزیزمان انکار کرد به ویژه اینکه تحریم کنندگان با شناسایی نقاط آسیب پذیر کشور سعی در تشدید تحریم ها دارند، برخلاف سایر کشورها که دچار تحریم می شوند گرفتار بحران‌های شدیدی میگردند در کشور ما پیشرفت‌های قابل توجهی اتفاق افتاده که باید آن را محصول نگاه الهی و توحیدی امامین انقلاب دانست امامان انقلاب در مواضعی هوشمندانه همواره اعلام داشتند که تحریم‌ها بیش از آنکه تهدید باشد فرصت است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سوم خرداد فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ و گرامیداشت روز مقاومت ایثار و پیروزی تصریح کرد: ظلم و جنایت دشمن بعثی از داعش بهتر و فجیع تر بود ۷۰ درصد با خاک یکسان و تلفات بسیار زیاد جانی را به ما تحمیل کردند دشمن با شعار اینکه آمده ایم بمانیم وارد خرمشهر شده بود، اما آزادی خرمشهر ضربه بزرگی را به دشمن بعثی وارد ساخت.

وی ادامه داد: آزادی خرمشهر تنها یک پیروزی ساده نبود بلکه این پیروزی آغازی بر شکست های پیاپی دشمن در جبهه های نبرد بود.

دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری، به دور دنیا یک پیروزی راهبردی برای نیروهای مسلح است

حجت‌الاسلام علی موسوی؛ امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار با اشاره به 31 اردیبهشت یک ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه و آغاز دهه کرامت اظهار داشت: روز اول ذى‏القعده ميلاد حضرت معصومه(س) كه روز دختران نيز نامگذارى شده و يازدهم ذى القعده ميلاد حضرت امام رضا(ع) است که چند سالى است كه فاصله ميلاد حضرت معصومه(س) و برادرش امام رضا(ع) را «دهه كرامت» نامگذارى كرده‏اند که این دهه فرصت مناسبی براى‏ترويج فرهنگ و اخلاق رضوى‏ علیه السلام است.

وی افزود: معصومه بهترین الگو برای دختران ما هستند که دختران ما باید تلاش کنند آن حضرت را الگوی خود قرار دهند. دختران امروز ما مادران آینده‌اند که در حقیقت شرافت یک زن به مربی بودن آن زن است که از شئون الهی است.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به دریانوردی گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش به دور دنیا ادامه داد: حرکت شجاعانه دلیر مردان گروه 86 نیروی دریایی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی در دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری، به دور دنیا یک پیروزی راهبردی برای نیروهای مسلح و یک نقطه عطف در صنعت دریانوردی ایران است. این همان نکته مهمی است که فرمانده نیروی دریایی روسیه گفت که؛ فقط یک کشور ابرقدرت می‌تواند چنین کاری را انجام دهد!

امام جمعه قیدار گفت: افتخار ما این است که این دریا نوردی 70 هزار کیلومتری دور دنیا با ناوشکن دنا که یک ناو شکن تمام ایرانی است؛ به طور کامل در داخل ساخته شده است. انجام گرفت ناوشکن دنا در این ماموریت از طوفانی عبور کرد که شناور کشور دیگری در همان طوفان غرق شد. 

وی تاکید کرد: در این راستا نیز باز هم آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند! شیطان بزرگ تمام تلاش خود را برای متوقف ساختن این حرکت عظیم کرد ناوگروه ۸۶ را تحریم کرد اما این تحریم یک یاوه‌گویی بیش نبود چون آن‌ها حتی نتوانستند مانع عبور ناوگروه از کانال پاناما شوند که از وسط کشور پاناما و قاره آمریکا عبور می‌کند. این هم تودهنی دیگری به شیطان بزرگ بود.

 امام جمعه قیدار اذعان کرد: دستاورد بعدی ما، برپایی اولین بیمارستان دریایی است که به عنوان بیمارستان مستقل و با تجهیزات کامل در ناوگروه مستقر شد. با این وجود یکی از ویژگی‌های مهم این دریانوردی دور دنیا دقت در برنامه‌ریزی بود به طور مثال، هنگامی که ناوگروه وارد برزیل شد با سالروز ۱۲۰ مین سالگرد ارتباط ایران و برزیل همزمان شد. این دستاورد کمی نبود یا هنگامی که ناوگروه وارد بندر بمبئی می‌شود و در این بندر حضور داشت به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که ناوگروه هندی که می‌خواستند از ایران بازدید داشته باشند در همان تاریخ در بندرعباس بودند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به 30 اردیبهشت روز ملی جمعیت گفت: در سه سی سال گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳٪ و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱٪ کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰٪ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه باید نگران انفجار سالمندی در دهه‌های آینده باشیم گفت: آینده‌ خیلی دور نیست. آینده‌ای است که بسیاری از جوانان و میان سالان امروز ما آن را خواهند دید.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد فتح خرمشهر در عمليات بيت‏المقدس (1361 ه.ش) روز مقاومت، ايثار «آزاد سازی خرمشهر»نماد نصرت الهى و شاه ‏بيت مقاومت و ايثار ملت بزرگ ایران است گفت: فتح خرمشهر برای همیشه انديشه تسلط بر ايران، را به زباله‏دان تاريخ فرستاد. حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران میماند و درس آموزی می کند.

امام جمعه قیدار اذعان کرد: حماسه ماندگار آزادى خرمشهر همچون آينه‏اى، پيش روى ما و مسؤولان باید آن ‏را مبناى رفتار خويش قرار دهند، که در این صورت بی‌شک در هر عرصه‏اى پيروز خواهيم شد و اگر غفلت كنيم، بايد طعم تلخ شكست را بچشيم كه در اين صورت، هم بايد پاسخگوى صياد شيرازى‏ها، جهان آراها، چمران‏ها و... كه چنين آينه‏اى را فراروى ما قرار دادند، باشيم و در مورد تقصيرهاى خود به آيندگان پاسخ دهيم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر