logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

نوسانات قیمت مرغ در زنجان مربوط به هزینه‌های سربار است

نوسانات-قیمت-مرغ-در-زنجان-مربوط-به-هزینه‌های-سربار-است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در استان زنجان گفت: نوسانات قیمت مرغ در زنجان مربوط به هزینه‌های سربار است.

عبدالله جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حال حاضر هزینه‌های سربار تولید مرغ بیش از 30 درصد قیمت مصرف کننده مرغ را شامل می‌شود و متاسفانه این هزینه علیرغم امکان یکسان سازی در سطح کشور و کنترل و اعمال نظارت مناسب توسط دستگاههای نظارتی بویژه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، در استانهای مختلف به صورت متفاوت اعمال شده و در سطح کشور یکسان نیست.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده ای از نوسانات قیمتی مربوط به هزینه های سربار شامل هزینه‌های کشتارگاهی، هزینه های حمل و نقل و سود عمده فروشی و خرده فروشی است، بیان داشت: حمایت از توسعه زنجیره عرضه مرغ و واگذاری تنظیم بازار آن به تشکل های مرتبط و اعمال نقش نظارتی دولت می تواند به عنوان نسخه کارآمد و موثر برای کاهش نوسانات و تنظیم بازار این کالای مهم مصرفی باشد.

وی با اشاره به حمایت از توسعه زنجیره عرضه مرغ و واگذاری تنظیم بازار آن به تشکل‌های مرتبط را نسخه‌ کارآمد کاهش نوسانات قیمتی عنوان کرد و افزود: سیاست دولت پرهیز از دخالت مستقیم در فرآیند بازار است.

جعفری افزود: براساس مصوبات موجود ملکف است همه ساله دامنه دخالت‌ها و قیمت‌گذاریها را محدودتر کند، لذا افت و خیر قیمت‌ها ناشی از فصول مختلف و شرایط عرضه و تقاضای محصولات مختلف مصرفی از جمله گوشت مرغ است.

وی به انجام تمهیدات مختلف برای جلوگیری از نوسانات قیمتی گوشت مرغ اشاره و با بیان اینکه در حال حاضر واگذاری کنترل عرضه و مدیریت جوجه‌ریزی به تشکل‌های مرتبط توسط وزارت جهاد کشاورزی استارت خورده است، بیان کرد: با کنترل و برخورد با مرغداریهای غیر‌مجاز در سطح کشور و مدیریت پذیر کردن زنجیره تولید مرغ در آینده می‌توانیم شاهد کاهش نوسانات قیمتی باشیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: حضور قوی تشکل‌های تولیدی، توسعه مناسب زنجیره‌های عرضه مرغ و کاهش حلقه‌های دلالی و واسطه گری و نظارت بر هزینه‌های سربار پس از تولید مرغ زنده می تواند در کاهش نوسانات و منطقی شدن قیمت‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد.

///ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر