logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۰۲۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره در گفتگو با موج‌رسا:

دفاع از ناموس ریشه در فرهنگ غنی ایران اسلامی دارد

دفاع-از-ناموس-ریشه-در-فرهنگ-غنی-ایران-اسلامی-دارد
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه شهادت شهید الداغی در دفاع از ناموس، نمی‌تواند تصادفی باشد و این کار ریشه‌ در فرهنگ ما داردگفت: چراکه این اقدام برگرفته از اسلام و مکتب سیدالشهدا است که در واقعه عاشورا به غیرت و مسئله ناموسی بها داده شد.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: شهادت شهید الداغی در دفاع از ناموس، نمی‌تواند تصادفی باشد و این کار به ریشه‌ در فرهنگ ما دارد چراکه این اقدام برگرفته از اسلام و مکتب سیدالشهدا است که در واقعه عاشورا به غیرت و مسئله ناموسی بها داده شد و این اتفاق اخیر برگرفته از همین فرهنگ ریشه‌دار ما است.

وی افزود: هنوز این مبنای معرفتی زنده و پویا است هرچند که با افت معرفتی مواجه شده باشد اما همچنان فعال است.

امام جمعه خرمدره گفت: یکی از شاخص‌ها و نمادهای دینی بودن جامعه ما همین حجاب است. قرآن نیز بر نمادین بودن بخشی از فرهنگ صحه می‌گذارد و تایید می‌کند بنابراین حجاب بخشی از نماد‌های مهم جامعه دینی است، دشمن نیز در تلاش برای از بین بردن این نمادها است بنابراین حمله به ناموس مردم و پایین‌کشیدن چادر نوامیس مردم کاری است که از زمان پهلوی شروع شده و کار امروز و دیروز نیست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: چادر کشیدن از سر بانوان یک روند برنامه‌ریزی شده است که در اسناد لانه جاسوسی و نوشته‌های منتشر شده انگلیس نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در کتاب فلسفه تاریخ نوشته‌اند: پدیده‌های اجتماعی به خودی خود معنا‌دار نیستند اما وقتی کلیت جامعه و سیل جامعه را می‌بینیم متوجه می‌شویم که جامعه چه رنگی است و آیا رنگ خدایی و یا رنگ شیطانی دارد؟ افزود: تشییع پیکر این جوان غیور سیلی از مردم را نشان داد. با اینکه سبزه‌وار کلان‌شهر نیست اما جمعیت بالایی در این مراسم حضور داشت. این سیل نشان داد علی‌رغم تصویر‌سازی دشمن ما امروز یک جامعه دینی بسیار فعال، پویا و با هیجان داریم. که البته باید رسانه‌ها این را به تصویر بکشند‌.

وی گفت: ما سیل خروشان مردم با عفاف را در کشور داریم که همه این‌ها سرمایه اجتماعی است که باید مراقب این سرمایه گران‌مایه باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر