logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۰۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه‌های علمیه در گفتگو با موج رسا:

مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است

مقام-کارگر-در-آموزه‌های-دین-اسلام-دارای-جایگاه-ویژه‌ای-است
رئیس حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دین مبین اسلام در حوزه مبانی اسلامی و نیروی فعال جامعه به نام کارگر سفارشات زیادی به عمل آمده است گفت: مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه قشر زحمت کش کارگر در جامعه اهمیت و جایگاه خاص دارد اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های بهبود وضع جامعه، اهمیت دادن به قشر زحمت کش کارگر می‌باشد.

وی افزود: همانا امیر مومنان علی(ع) می‌فرماید بهترین تفریح کار کردن است و این حدیث خود نشان دهنده اهمیت کار و تلاش در جامعه است.

رئیس حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در فرهنگ دینی بارها به کار اشاره شده است حتی اگر کسی از کار عادی خود خسته شده باشد سفارش می‌شود که به دنبال کار دیگر رود و مشغول شود.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: بسیار کسانی هستند که اوقات فراغت خود را به شغل کشاورزی مشغول هستند در این زمینه هم تفریح نموده هم از نیروی کارگری بهره‌مند شده است.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان از کار و روزمرگی‌های ماشینی فاصله می‌گیرد مشغول فعالیت‌های بدنی شود فعالیت‌های بدنی تاثیر مثبت بر زندگی فرد دارد.

حجت‌الاسلام جعفری تاکید کرد: در حوزه کارگری کسی که برای مخارج زندگی خانواده تلاش نماید و دنبال روزی حلال باشد مانند کسی است که در راه خدا جهاد کرده است.

وی ابراز کرد: مسئله کارگری و توجه داشتن به این مهم یکی از نکات حیاتی برای جامعه است همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با درایت خود شعار سال را مهار تورم و رشد تولید معرفی کرده است.

رئیس حوزه‌های علمیه عنوان کرد: تاکید بر رشد و تولید از جمله مسائلی است که مسئولین مربوطه باید پیگیر باشند.

حجت‌الاسلام جعفری با بیان اینکه برخی در جامعه کار کردن را عار می‌دانند و کار کردن را سخت شمرده و از مسئولیت شانه خالی می‌کنند ابراز کرد: کار برای کسی که طالب کار باشد وجود دارد باید فرهنگ سازی طبق زندگینامه امامان و معصومین(ع) در جامعه اتفاق بیفتد.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر