logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۰۱۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
اهم مسائل پرداخته شده در نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان:

رفع مشکلات کارگران از جزئی‌ترین مسائل تا معیشت و بیمه مورد توجه مسئولان قرار گیرد

رفع-مشکلات-کارگران-از-جزئی‌ترین-مسائل-تا-معیشت-و-بیمه-مورد-توجه-مسئولان-قرار-گیرد-
حضور پر شور مردم در نماز عید فطر، تمرکز بر حل مسئله و دوری از حاشیه افکنی، رفع مشکلات جامعه کارگری، توجه به مقام معلم، بی‌تدبیری در ارائه کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت، افزایش چهل برابری قیمت بیمه پروانه ساختمانی از جمله مسائلی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آن پرداخته شد.

به گزارش موج رسا; حضور پر شور مردم در نماز عید فطر، تمرکز بر حل مسئله و دوری از حاشیه افکنی، رفع مشکلات جامعه کارگری، توجه به مقام معلم، بی‌تدبیری در ارائه کارت سوخت در جایگاه‌های سوخت، افزایش چهل برابری قیمت بیمه پروانه ساختمانی از جمله مسائلی بود که در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به آن پرداخته شد.

افزایش چهل برابری قیمت بیمه پروانه ساختمانی تاسف‌بار است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: ایجاد تفرقه در جامعه از شیوه‌های جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است و تأکید رهبر معظم انقلاب بر اتحاد و همدلی، بیدار باش به مردم و مسئولان است که با اسارت در نقشه دشمن، موجب حرکت قهقرایی کشور نشوند. 

 وی با تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی عضو خبرگان رهبری اذعان کرد: شهادت آیت الله سلیمانی، نمودی از تلاش‌های دشمن با هدف ایجاد تفرقه و دشمنی داخلی است. 

امام جمعه خرمدره با تحسین قدرت سایبری و قدرت کم نظیر در حوزه جنگال گفت: نفوذ ارتش سایبری کشور در سامانه ارتباطی دو فروند هواپیمای آمریکایی، بیانگر جلوه‌ای از قدرت کم نظیر ایران اسلامی است.

 وی با اشاره به روز شوراها تصریح کرد: شوراها خود را با قالب مردم سالاری دینی تطبیق داده و به نقش مردم با حاکمیت اسلام توجه جدی داشته باشند. شوراها باید توجه داشته باشند که امانت بزرگی را در اختیار دارند. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران سرمایه‌های بی‌ادعای ایران اسلامی هستند که باید قدر این سرمایه‌ها به معنای واقعی دانسته شود. 

 وی با اشاره به شهادت استاد مرتضی مطهری اذعان کرد: آثار استاد شهید مطهری و محصولات آن شهید، پشتوانه فکری، معرفتی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی بود و باید به صورت جدی و نظام‌مند و نه تشریفاتی، دستمایه پرورش نیروهای انقلابی و خدمتگزار باشد. 

 امام جمعه ماهنشان با تبریک روز معلم گفت: استاد شهید مطهری، الگوی کم‌نظیر علمی و عملی برای معلمانی است که دغدغه عزت و سربلندی ایران اسلامی را دارند. معلمان عزیز توجه دارند که ایثارگری و سوختن چون شمع، ویژگی معلمان دلسوز و موفق است. 

 وی با انتقاد از بی‌تدبیری در پمپ بنزین‌ها تصریح کرد: حذف کارت سوخت جایگاه‌داران بدون اطلاع‌رسانی و تبیین قبلی و کاهش بیش از حد سهیمه کارت سوخت‌های آزاد از مصادیق بی‌تدبیری و ایجاد نارضایتی و هزینه‌تراشی برای نظام اسلامی است. 

 حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با انتقاد از گرانی‌های اخیر در حوزه‌های مختلف گفت: این گرانی جفا به شعار سال و عدم توجه به توان اقتصادی مردم است. 

 وی با اشاره به افزایش چهل برابری قیمت بیمه پروانه ساختمانی، آن هم در زمانی که با بحران مسکن مواجه هستیم، افزود: این امر هم مایه تأسف و هم مایه تعجب است. و تأسف بارتر اینکه کسی به فکر توضیح در مورد این مصوبه غیر منطقی و غیر عادلانه نیست.

استقلال ملی یکی از مولفه‌های حیاتی بقای یک ملت است

حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ماهنشان به حماسه بی‌نظیر عید سعید فطر و حضور معنادار مردم در نماز عید فطر در استان‌ها و شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: این حضور عظیم مردم نشان از دلبستگی مردم به اسلام و قرآن و نظام بوده و مشتی بر دهان دشمنان اسلام و قرآن و نظام انقلاب بود که در پی نشان دادن رویگردانی مردم از دین و مذهب و انقلاب و نظام بودند، این حضور حماسه نشان داد که مردم علاقه‌مند به اسلام و قرآن و رهبری و نظام انقلاب می‌باشند.

وی با اشاره به محور بیانات مقام معظم رهبری در جمع نمازگزاران عید فطر و مسئولان و میهمانان خارجی گفت: در این بیانات دو جلوه از حکمت رهبری زیاد و بیشتر به چشم می‌خورد اول تاکید بر راهبرد اتحاد و همدلی و پرهیز از حاشیه‌ها و دوم راهبرد همدلی و همکاری و هم‌افزایی ملی.

امام جمعه ماهنشان ادامه داد: همچنین تاکید مقام معظم رهبری بر تمرکز جمعی بر حل مسئله و پرهیز از حاشیه‌افکنی و پرهیز ازحاشیه‌پردازی و توجه به مسائل مهم کشور است. یکی از اضلاع جنگ آمریکا علیه ایران هم اکنون جریان دارد عملیات مستمر الکترونیک و سایبری علیه ایران است که فرزندان دلیر ایران در نیروهای مسلح شجاعانه و با چشمان باز و آمادگی کامل به آن پاسخ می‌دهند وعملیات اخیر گواه بر این مطلب می‌باشد اکنون جنگ ترکیبی دشمن رو به شکست بوده است. 

وی با اشاره به هشتم شوال سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع گفت: این جنایت وهابیون جهان اسلام را شدیداً متأثر نمود و این امر به بهانه برداشت غلط از دین می‌باشد و باعث از بین رفتن آثار گران‌بهای اسلام می‌باشد.

حجت‌الاسلام علیاکبری با تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها گفت: شورا یک اصل عقلی است که آموزه‌های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است و شوراها به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده عمومی، می‌باشند. با این وجود خواستار اصلاح و تکمیل قانون شوراها هستیم تا شورا‌ها بتوانند به آن هدف اصلی خود نائل شوند‌.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال و روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و گفت: این نامگذاری اقدامی فرهنگ سازانه و گفتمان سازانه در تقابل تحریف‌گری نظام سلطه در خصوص جعل نامی دیگر در جهت سیاست شیطانی خدشه‌دار نمودن استقلال ملی ایران اسلامی دانستند.

وی ادامه داد: استقلال ملی به عنوان یکی از مولفه‌های حیاتی بقای یک ملت است و از این رو دشمنان برای متوقف نمودن یا کند کردن سرعت پیشرفت ایران اسلامی راهبرد خدشه‌دار کردن استقلال ملی را در برنامه شیطانی خود قرار می‌دهند. خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است قدیمی‌ترین اسناد موجود هم همین مطلب دلالت دارد و ما با آگاهی و اتحاد می‌توانیم از هویت ملی خود دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ضمن تبریک روز کارگر و گرامی‌داشت این هفته اذعان کرد: کارگران ستون و محور تولید و ستون فقرات اقتصاد کشور و رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند. 

وی افزود: کارگر جایگاه شایسته و بلندی در آیات قرآن و سیره ائمه و در گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری دارد و احترام گذاشتن به کار و کارگر دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد.

 امام جمعه ماهنشان خواستار رفع مشکلات محیط کارگری و جامعه کارگری از قبیل تعویق‌ها، اخراجی‌ها، مسئله معیشت و بیمه و غیره شدند.

وی با تسلیت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم گفت: اسلام‌شناسی، زمان شناسی، جریان شناسی و دشمن شناسی از خصوصیات بارز شهید مطهری بود. شهید مطهری نماد معلم تراز انقلاب اسلامی بودند با این وجود برای پرورش انسان‌های شجاع و آزاده و فهمیده عاقل و خردمند و متفکر نیاز به معلمانی در تراز انقلاب می‌باشد.

 وی با محکوم کردن عمل بسیار زشت جسارت و توهین به روحانیت مخصوصاً در به شهادت رساندن نماینده مجلس خبرگان رهبری آیت الله شهید سلیمانی گفت: روحانیون همیشه در کنار مردم و از بطن جامعه بوده و هستند و خواهند بود و دشمن بعد از شکست در فتنه اخیر به دنبال ایجاد اختلاف و جدایی بین مردم و مسئولین و مردم و روحانیت می‌باشد مطمئناً با این اعمال زشت و جنایتکارانه به اهداف نمی‌رسند.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر