logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۰۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه در گفتگو با موج‌رسا:

مشاغل خرد خانگی از تولید تا بازاریابی مورد حمایت قرار می‌گیرند

مشاغل-خرد-خانگی-از-تولید-تا-بازاریابی-مورد-حمایت-قرار-می‌گیرند
مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با بیان اینکه یکی از اهداف حمایت از مشاغل خرد خانگی است، گفت: از مشاغل خرد در تمام در مراحل اعم از آغاز کار تا بازاریابی و درآمد اقتصادی حمایت لازم انجام می‌شود.

علی کردلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه شرکت یاس نوین پارسه از سال ۱۳۹۲ در موضوع حمایت از کسب و کار‌های خرد خانگی و مشاغل بسیجیان فعالیت دارد، اظهار داشت: عمده فعالیت شرکت در یک دهه گذشته تامین مواد غذایی توسط پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی در کمک‌های مومنانه و حوادث طبیعی بوده است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۲ حول محور اقتصاد مقاومتی بوده است و در سال‌های متمادی بحث اقتصاد، تولید به عنوان شعار سال مطرح شده، شرکت یاس نوین پارسه نیز، در رابطه با مشاغل خرد خانگی وارد عرصه شده و شعار این شرکت نیز حمایت از مشاغل و کسب و کار‌های خرد خانگی است.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اشاره به اینکه عمده فعالیت شرکت پایداری‌سازی مشاغل خرد موجود است گفت: در این زمینه شرکت سرخوشه‌های هر رسته کاری را شناسایی حمایت، هدایت کرده و آموزش‌های لازم را انجام می‌دهد. که این امر سبب به خود متکی شدن خوشه شده و در اقدام بعدی خوشه‌ها زنجیر وار به هم متصل می‌شوند که پایدار سازی اجرای یک کسب و کار می‌شود.

وی اذعان کرد: این شرکت از مشاغل خرد در تمام در مراحل اعم از آغاز کار، تهیه مواد اولیه، مراحل تولید، استانداردسازی محصولات، بسته‌بندی، بعد از تولید، فروش، بازاریابی و درآمد اقتصادی حمایت لازم را انجام می‌دهد.

کردلو با اشاره به اینکه شرکت برای آموزش افراد علاقه‌مند به کسب و کار خرد سامانه راسته بازار را طراحی کرده است گفت: در مراحل مختلف با توجه به نیازها محتواهای آموزشی به مدت یک هزارو ۱۰۰ ساعت کلیپ کوتاه برای بهره‌برداری از افراد علاقه‌مند تهیه و تدوین شده و به رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲۷ مرکز جمع‌اوری و بازتوزیع تحت عنوان هاب یا فروشگاه‌های خرد، بزرگ و یا متمرکز در مرکز استان‌ها ایجاد شده است گفت: اما با اینکه این ظرفیت در استان وجود دارد از آن استفاده‌ای نمی‌شود با این حال آمادگی لازم برای این امر وجود دارد.

وی اذعان کرد: در بحث فروش محصولات در صورت در اختیار گذاشتن یک محل مناسب این آمادگی برای شرکت یاس نوین پارسه وجود دارد تا یک نمایشگاه فروش و عرضه محصولات برای مشاغل و کسب و کار خرد اماده نماییم. اما متاسفانه در بحث تامین مکان مناسب مشکل وجود دارد.

کردلو بیان کرد: طبق جلسه‌ای که با مسئولان مرکزی شرکت برگزار شده مقرر است تا زمین مناسبی در زنجان در اختیار شرکت قرار گیرد و فروشگاه بزرگی تاسیس شود و به عنوان مرکز در شمال غرب کشور باشد.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اشاره به اینکه ۴ نوع حمایت خاص و ویژه توسط شرکت از برخی خوشه‌ها وجود دارد گفت: یکی از این حمایت‌ها شامل حمایت از طرح خوشه فرش از پشم تا فرش در تک تک مراحل تهیه مواد اولیه تا انتهای زنجیره بازرسانی و فروش است.

وی با بیان اینکه حمایت دوم از خوشه تولید نهاده دامی با توجه به تاثیرگذاری در امنیت غذایی است، گفت: خوشه دیگر مورد حمایت مربوط به گیاهان دارویی و فعالانی است که قصد ورود به این خوشه دارند که در استان مورد شناسایی و تا بحث فروش مورد حمایت قرار می‌گیرند.

کردلو با اذعان به اینکه خوشه چهارم مورد توجه ویژه شرکت جهت حمایت حجاب و عفاف و تولیدات است، گفت: در این راستا شرکت از کسب‌و‌کار‌هایی که در راستای تولیدات حجاب و عفاف فعالیت دارند در بحث آموزش، تهیه مواد اولیه، سرمایه‌گذاری، بازاریابی نهایت حمایت را دارد.

وی بیان کرد: خوشه‌ای در تهران در بحث تهیه و تولید حجاب و عفاف مورد حمایت قرار گرفته است که در ۷ استان از جمله زنجان دارای یک شعبه فروشگاهی است و به عرضه اقلام و تولیدات اقدام می‌کند.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اذعان به اینکه در سال ۱۴۰۰ یک سرخوشه در استان زنجان در خصوص فرش مورد حمایت قرار گرفته است گفت: دارهای قالی متعدد بین افرادی که دارای مهارت بوده توزیع شده از جمله در بین خانواده‌های که توسط بنیاد تعاون زندان معرفی شده‌اند مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

کردلو ادامه داد: دارهای قالی توسط سرخوشه مذکور مورد حمایت قرار گرفته و بین ۳۱ مورد خانواده زندانی در شهرستان زنجان و ۷۰ مورد در بین بسیجیان استان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه با اینکه استان زنجان جز استان‌های مستعد تولید پشم قرار دارد اما وارد کننده پشم است در صورتی که اگر مدیریت صحیح وجود داشته باشد این استان نیز همچون یزد می‌تواند حتی در تهیه پشم نیز وارد عمل شود.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اذعان به اینکه سال گذشته از چندین سرخوشه حمایت شده است گفت: یک سر خوشه فرش، ۲ سرخوشه عفاف و حجاب، ۲ سرخوشه صنایع دستی، یک سرخوشه بسته‌بندی مواد غذایی، ۲ سرخوشه پوشاک حمایت شده و سرخوشه گیاهان دارویی میز در دست اقدام قرار دارد.

کردلو با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ تولید جز استان‌های برتر است اما به لحاظ بازاریابی، برندسازی، بسته بندی و فضای مجازی جزو ضعیف‌ترین استان‌ها است، افزود: در یک مثال با اینکه استان زنجان جز استان‌های برتر در تولید محصول زیتون است اما به دلیل ضعف در بسته‌بندی با بسته‌بندی که در رودبار انجام می‌هد به با نام این استان به فروش می‌رسد. عدس قره‌پشتلو به اسم اردبیل، صنایع مس به اسم اصفهان به فروش می‌رسد.

کردلو با اذعان به اینکه در زمینه محصولات کشاورزی سرخوشه‌ای شناسایی شده که اقدام به خشک کردن محصولات کشاورزی نماید، گفت: همچنین در خصوص جمع‌اوری، بسته‌بندی، فراوری گیاهان دارویی شبکه‌هایی در روستا‌ها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پایگاه‌های روستایی فعالیت بیشتری داشته و وارد مرحله اقتصادی شده‌اند، گفت: البته یک پایگاه شهری در شهر زنجان در زمینه صنایع دستی فعال است که به عنوان یک سرخوشه صنایع دستی مورد حمایت شرکت یاس نوین پارسه قرار دارد. این سرخوشه در زمینه قلم‌زنی، فرش، گیوه‌بافی، مس فعال است به طوری که گیوه‌های تولید شده توسط زیر مجموعه به خوشه شهر هیدج جهت زیره‌زنی ارسال می‌شود که این اقدام ارزش افزوده را بالاتر می‌برد.

مسئول نمایندگی شرکت یاس نوین پارسه با اشاره به اینکه سال گذشته در نمایشگاه اسوه توانمندی ۱۰۷ پایگاه‌ بسیج کاملا مورد ارزیابی قرار گرفت گفت: به دنبال ایجاد یک مجموعه از بسیجیان هستیم تا در راستای موارد مذکور تولید محتوا نماییم.

وی گفت: پلتفرمی به نام "قیصریه" برای کسب‌و‌کار‌های خرد خانگی در دست طراحی و اقدام قرار دارد و به زودی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است؛ شرکت یاس نوین با ایجاد نمایندگی در سراسر کشور، و شناسایی قطب‌های محصولی و تولید کنندگان دست اول، ضمن تهیه محصول با کیفیت و اصیل، از قیمت مناسب نیز برخوردار باشد. ضمانت کیفیت و خرید دست اول، تعهد شرکت یاس نوین پارسه می‌باشد. همچنین این شرکت توانایی دارد، این محصولات را در قالب پک سبدهای کالایی به صورت نقد و اقساط و حجم‌های متفاوت و به وسعت کشور عزیزمان ایران و با کیفیت و سرعت بالا توزیع نماید.

رسالت اصلی این شرکت حمایت از کارگاه‌های کوچک و کمک به تولید کنندگان و همچنین ایجاد یک خرید مناسب از لحاظ قیمت و کیفیت برای مشتریان شخصی، سازمانی، ادارات و شرکت‌های خصوصی و دولتی می‌باشد. 

 تاکنون این شرکت در بیش از ۱۰ پروژه سبد کالایی بزرگ در سراسر کشور و همچنین تعداد بسیار زیادی سبدهای کالایی کوچک موفق شده و همچنین در بیش از ۲۱ استان، نمایندگی دائمی فعال تاسیس کرده و آماده خدمت‌رسانی در قالب سبدهای کالایی است.

این شرکت از سال 1397 خورشیدی، به صورت تخصصی در حوزه حمایت از قطب‌های تولیدی مواد غذایی که شامل تولیدکنندگان و کشاورزان کشور می‌شوند، فعالیت خود را پیگیری می‌کند.

شرکت با تحت پوشش قراردادن تولیدکنندگان و نظارت مستقیم بر کیفیت تولیدات آنان، کالاهای با کیفیت را به بازار عرضه می‌کند و شرکت در 21 استان نمایندگی فعال دارد تا بصورت مستقیم محصولات با کیفیت را تامین و به سراسر کشور ارسال کند.

با جمع‌آوری، استاندارد‌سازی، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش این محصولات، ضمن حمایت از تولیدات صددرصد ایرانی کشاورزان و ایجاد ارزش افزوده برای این تولیدات، سبب ایجاد اشتغال پایدار برای تولیدکنندگان از طریق عرضه مستقیم این محصولات در قالب تک محصولی و سبد کالایی می‌شود.

با این حال ساماندهی، استانداردسازی، بسته‌بندی و توزیع کالای با کیفیت جهت تقویت تولید داخلی و تغییر فرهنگ مصرف با نگاه حمایت از تولید داخل می‌باشد که چشم انداز 5 ساله در این ماموریت بازارسازی برای ارائه سالیانه 10 میلیون سبد کالایی مواد غذایی می‌باشد که در سال اول هدف‌گذاری به توزیع 5 میلیون سبد کالایی در سراسر کشور طی 9 ماه اول دست یافته است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر