logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۹۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهدای ورزشکار الگوی شایسته‌ای برای جامعه ورزشی هستند

شهدای-ورزشکار-الگوی-شایسته‌ای-برای-جامعه-ورزشی-هستند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه هر ساله در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل‌های جدید انقلاب گفت: شهدای ورزشکار الگوی شایسته‌ای برای جامعه ورزشی هستند.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو موج رسا; با بیان اینکه هدف از شناسایی و معرفی شهدای شاخص در استان اظهار کرد:  آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر نسل‌های جدید انقلاب از دلاور مردان دیارغواصان دریا دل و الگوگیری از شهدا در زندگی است.

وی افزود: معرفی شهدای شاخص در استان هر ساله دستاوردها و برکات زیادی در جامعه داشته است که با قاطعیت می‌توان گفت شهدا با خون پاک خود درخت پر برکت انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: یک سری از شهدای عزیز استان زنجان در دوران جوانی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند و بسیاری از شهدای عزیز در زمینه ورزش فعال بودند.

موسوی گفت: شهدای ورزشکار استان به جهت منش و اخلاق ورزشی جز شاخص‌های استان هستند که در این زمینه می‌توان به شهدای ورزشکار استان اشاره داشت.

وی تصریح کرد: از جمله شهدای ورزشکار استان زنجان شهید سهراب اسماعیلی در رشته جودو، شهید ابراهیم اصغری در رشته هاکی و فوتبال، شهید پرویزعطایی در رشته تکواندو و ورزش‌های رزمی، شهید یاورمعروفخانی در رشته وزنه‌برداری و شهید رضا سلیمانی اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ابرازکرد: شهید رضا سلیمانی که جزء شهدای شاخص دانش آموزی می‌باشند که در رشته ژیمناستیک فعالیت داشتند.

موسوی عنوان کرد: شهید عطایی قبل از انقلاب یک الگو برای جوانان استان بود که شاگردان زیادی را با منش و اخلاق ورزشی تربیت می‌کرد ایشان یک بار توسط منافقین ترور شدند ولی لطف خدا شامل شد و به شهادت نرسیدند.

وی تاکید کرد: خواست خداوند بر این بود که شهید پرویز عطایی در عملیات رمضان در جبهه حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تاکید کرد: کتاب‌های خاطرات شهدای عزیز و والا مقام استان از جمله شهید بزرگوار معروفخانی، شهید عطایی و شهید سهراب اسماعیلی اخیرا به چاپ رسیده است.

موسوی گفت: شهید معروفخانی از شهرستان ابهر منطقه شنات ضمن اینکه ورزشکار بودند در برابر ظلم و ستم طاغوت ساکت نبوده و با ساواک و گارد شاهنشاهی مبارزه می‌کردند.

وی افزود: شهید عطایی، شهید اسماعیلی و شهید ابراهیم اصغری نه تنها ورزشکار بلکه نویسنده و جز افراد شاخص محسوب می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان تصریح کرد: به جوانان توصیه می‌شود در کنار درس شهدا را الگو خود قرار دهند زیرا کسانی که با شهدا انس گیرند راه را گم نخواهند کرد.

موسوی افزود: امروزه اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران به خاطر خون پاک شهدا است شهدایی که به کلام و پیام رهبر امام خمینی(ره) لبیک گفته و در این راه سرافراز بودند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر