logo
امروز : شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۹۹۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
انتقاد تند رئیس شورای شهر طارم از نماینده مجلس زنجان:

خبر کذب نماینده مجلس خسارت ۱۰۰ میلیاردی به کشاورزان وارد کرد

خبر-کذب-نماینده-مجلس-خسارت-۱۰۰-میلیاردی-به-کشاورزان-وارد-کرد
رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم گفت: سال گذشته طاهری؛ نماینده زنجان و طارم در مجلس با اعلام خبر کذب تامین آب به طارم، سبب آغاز کشت برنج شد که این اقدام نماینده به کشاورزان ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

به گزارش موج رسا; محمد‌علی رحمانی‌هزار‌رودی در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان که پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان طارم برگزار شد، گریزی به مسائل و مشکلات شهرستان طارم و زد اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان طارم که اهالی و کشاورزان با آن مواجه هستند نبود آب پایدار است و با اینکه مسئولان مختلف در دولت‌های مختلف آمده و رفته‌اند اما هیچ کدام نتوانسته‌اند مشکل حق‌آبه این شهرستان را رفع نمایند.

وی با بیان اینکه باید توزیع عادلانه آب انجام شود، افزود: متاسفانه نهایت استفاده آب را استان گیلان می‌برد و طارم استان زنجان در نهایت محرومیت مانده و صدای کشاورزان و مطالبه حق‌آبه به گوش مسئولان نمی‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم با بیان اینکه رودخانه قزل اوزن با ۷۰ کیلومتر طول در شهرستان طارم دارای حجم آبی ۲ میلیارد متر مکعب است، گفت: این حجم منبع عظیمی برای تامین آب مورد نیاز شهرستان طارم می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مورد مذکور در شهرستان طارم ۲۲ رودخانه فصلی با ۶۵۰ میلیون‌متر مکعب آب در جریان است ادامه داد: نیاز فعلی سالانه شهرستان طارم به آب ۳۵۰ میلیون متر است، اما متاسفانه با دو منبع عظیم حجم آب مجوز برداشت آبی که از رودخانه قزل‌اوزن داده شده ۱۴۲ میلیون متر مکعب است و این یعنی عمق فاجعه زیرا با وجودی که باید ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب تامین شود با وجود آب در شهرستان اما اجازه برداشت همان میزان اعلامی نیز وجود ندارد.

رحمانی هزار‌رودی با بیان اینکه علنا با مردم طارم در احقاق حقشان مبنی بر تامین حق‌آبه ظلم شده و می‌شود گفت: گیلان برای همین آب قزل‌اوزن که بخشی از آن حق‌آبه طارم است برای ۲۰ سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند در صورتی که طارم معطل آب در همان لحظه است. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم با بیان اینکه سال گذشته طاهری؛ نماینده زنجان و طارم در مجلس ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرستان طارم خسارت وارد کرد، گفت: سال گذشته، با ارائه خبر کذب تامین آب به طارم توسط نماینده؛ مردم شروع به کشت برنج کردند و در نهایت با عدم تامین آب کل کشاورزان شالیکار دچار خسارت شدید شدند چراکه کل محصول کشت شده به دلیل عدم تامین آب خشک شد و خسارت بود که بر دست کشاورزان ماند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع پساب واحد‌های فراوری زیتون اشاره و اذعان کرد: با اینکه مقرر بود تا واحد‌های فراوری در ناحیه صنعتی تجمیع شوند و محیط زیست نظارت بر این واحد‌ها داشته باشد اما عملا اقدام شاخصی انجام نشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان طارم گفت: میزان ورودی پساب و آلودگی‌های آن به آب‌های زیر زمینی در برخی روستاهای زیتون خیز طارم به حدی بالا است که آب خروجی از چاه کشاورزی کاملا رنگ، طعم و عطر و بوی پساب را دارد و این یعنی بحران در طارم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به واگذاری اراضی توسط بنیاد مسکن با متراژ پایین و قیمت‌های نجومی از طریق مزایده به غیربومیان اشاره کرد و گفت: دیگر چیزی از بنیاد مسکن نمانده و آنچه‌که بیشتر نمود دارد بنیاد مسکن به بنگاه مسکن تغییر وضعیت داده است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر