logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۹۸۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

۱۶ میلیارد دلار ارز خانگی داریم

۱۶-میلیارد-دلار-ارز-خانگی-داریم
رئیس کل بانک مرکزی گفت: طبق اطلاعات بدست آمده از سرقتی که از بانک ملی شد و آماری که از سایر صندوق ها داریم؛ حدود ۱۵-۱۶ میلیارد دلار دست مردم و در صندوق هاست.

به گزارش موج رسا; محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در گفتگوی ویژه خبری ضمن تشریح اقدامات و برنامه‌های این بانک در حوزه ارز  گفت: در  سال جدید سیاست جدیدی در حوزه اسکناس لحاظ کردیم که باعث آرامش و برچیده شدن صف‌ها شد. براین اساس تمام متقاضیان باید حساب ارزی داشته باشند و نقل و انتقالات در سیستم بانکی انجام شود‌. با این روش تمام نیازهای واقعی مردم به اسکناس ارز را به سهولت تامین می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه این اقدام باعث آرامش در بازار شده است و خبری از صف خرید برای ارز در مقابل صرافی‌ها نیست؛ بنابراین این سیاست را ادامه خواهیم داد و تمام افرادی که نیاز به اسکناس دارند باید حساب ارزی داشته باشند و نقل و انتقالات ارزی نیز باید در حساب‌های بانکی صورت بگیرد.

فرزین تأکید کرد: افرادی که نیاز به ارز در پشت گیت فرودگاه دارند هم می‌توانند این ارز را در پشت گیت دریافت کنند. نرخ هم به گونه‌ای است در مرکز مبادله برای سفر هم اسکناس ارز اختصاص می‌دهیم و هر نیاز واقعی همچون پزشکی، سفر و دانشجویی را تامین می‌کنیم و تلاش می‌کنیم با سرعت لازم در سال جاری ادامه دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد:  در سال گذشته 65 میلیارد دلار ارز در مرکز مبادله و در سامانه نیما، تخصیص دادیم؛ به عبارت دیگر 10 میلیارد دلار بیش از سال 1400 و 21 میلیارد بیش از سال 1399 تخصیص دادیم. یعنی در سال گذشته تقریبا تمام نیاز‌های ارزی به صورت اسکناس و حواله را پاسخ دادیم و تامین کردیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر