logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۹۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

تحول در بازار کار نیروی انسانی ماهر را می‌طلبد/ دولت برای ایجاد اشتغال پایدار برنامه‌ریزی کرده است

تحول-در-بازار-کار-نیروی-انسانی-ماهر-را-می‌طلبد-دولت-برای-ایجاد-اشتغال-پایدار-برنامه‌ریزی-کرده-است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به نیاز بازار کار به نیروی ماهر گفت: تحول در بازار کار نیروی انسانی ماهر را می‌طلبد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا یوسفی امروز در جشنواره الگو های برتر تدریس فنی و حرفه ای استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ملی مهارت الگوی برتری برای ترویج فرهنگ مهارت است، اظهار کرد: این جشنواره ها حرکت خوبی برای ترویج مهارت آموزی و شناساندن فرهنک مهارت آموزی برای اقشار مختلف جامعه است.

وی با اشاره به اینکه پرورش نیروی ماهر برای توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی را ایفا می کند، ابراز کرد: با استفاده از این جشنوراه ها و استفاده از جشنواره های سالهای گذشته می توانیم برای سالهای آتی تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر بازار کار را بیش از پیش متحول کرده است، عنوان کرد: متناسب سازی آموزش های مهارتی برحسب تقاضای بازار کار باشد.

یوسفی با بیان اینکه استان زنجان به عنوان قطب IT , Ict  انتخاب شده است، تصریح کرد: انتخاب شدن استان زنجان به قطب الکترونیک و it این را می طلبد تا مهارت های فنی و حرفه ای را به سمت این قطب فنی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه نیازهای استان در مناطق مختلف با استفاده از ظرفیتهای فنی و حرفه ای انجام می شود، افزود: دولت برنامه هایی را برای استغال پایدار برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه طرح تکاپو دینامیک اشتغال را مورد مطالعه قرار داده است، اضافه کرد: کارانه اشتغال جوانان در دستور کار دولت قرار دارد.

یوسفی با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات فناوری می توان از اطلاعات روز دنیا استفاده کرد، گفت: استفاده از باشگاههای مجازی و روش های یادگیری دانش بنیان در راستای آموزش های مهارتی می تواند کمک کند.

وی اظهار کرد: استفاده ار محتواهای مجازی مثل کتاب های الکترونیکی و فیلم ، استفاده از کلاسهای آموزشی بدون حضور در کلاس از تکنولوژی های روز دنیا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی در گرو آموزش های مهارتی است، تصریح کرد: در این راستا نقش استادان و مربیان آموزش های مهارتی مهم و تاثیر گذار است.

یوسقی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره الگو های برتر تدریس زمینه مناسبی را برای تبادل بخشی دانش بین استادان و مربیان ایجاد می کند، افزود: تا زمانی که مربیان و استادان تجربیات خود را به اشتراک نگذارند تحولی در فضای دانش ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای نقش اصلی را در آموزش به عهده دارد، ابراز کرد: باید پل ارتباطی قوی بین صنعت و دانشگاهها ایجاد شود  که تا الان نتوانسته ایم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به نحو احسن برقرار کنیم.

//س

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱ ]
دولت عقبه مدیریتی وبرنامه ریزی مقوله اشتغال است اما دلیل این همه لشکر بیکاری در کشور فقط مهجوریت مدیریت وبرنامه ریزی وصیانت از اشتغال است واداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این بسیار کم کار وبی مسئولیت بوده است
فرم ارسال نظر