logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

آموزشهای فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار ارائه می‌شود

آموزشهای-فنی-و-حرفه‌ای-بر-اساس-نیاز-بازار-کار-ارائه-می‌شود

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزشهای فنی و حرفه‌ای بر اساس نیاز بازار کار ارائه می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با تاکید بر منطبق کردن آموزشها با نیازهای بازار کار اظهار کرد: ما با شناسایی نیاز بازار کار به دنبال ارائه آموزشها در همان حوزه‌ها حرکت می‌کنیم.

وی در مورد آموزشهای فنی و حرفه‌ای در حوزه کشاورزی گفت: آموزسهاب کشاورزی هشت درصد از کل آموزشهای ما را در برمی‌گیرد که این موضوع نیز دلایل خاص خود را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در حوزه آموزش کشاورزی دو دستگاه فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی فعال هستند، ابراز کرد: فنی و حرفه‌ای آموزشهای مهارتی را برای توانمندسازی افرادی که به کشاورزی علاقه داشته و هیچ سررشته‌ای در آن ندارند ارائه می‎‌شود.

وی افزود: آموزشهای جهاد کشاورزی به صورت ترویجی است یعنی آموزش شاغلین را برای ارتقا مهارت انجام می‌دهد.

انصاری با بیان اینکه آموزشهای کشاورزی در مقایسه با صنعت و خدمات به زمان کمتری نیاز دارند، خاطرنشان کرد: رشته‌های خوبی را در بخش آموزشهای کشاورزی ایجاد کردیم که در شهرستانهای مختلف این کار انجام می‌شود.

وی با اشاره به حرکت فنی حرفه‌ای استان به سمت ارئه آموزشهای تخصصی در رشته‌های مختلف به ارائه آموزشهای تخصصی تعمیر تراکتور نیز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به ارائه آموزش کاشت زعفران نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان زنجان برای کاشت زعفران مناسب بوده و نیاز به آب این محصول نیز کم و دو بار در سال است.

وی با تصریح بحرانی بودن وضعیت منابع آب استان به برنامه فنی حرفه‌ای استان برای ارائه آموزشها در بحث مدیریت منایع آب نیز اشاره کرد.

انصاری در مورد دوره‌های 18 ماهه فنی و حرفه‌ای استان نیز گفت: در سه رشته جوشکاری زیرآب، مکانیک صنایع و برق صنعی به تکمیل تجهیزات و آغاز ثبت‌نام پرداخته‌ایم که دوره‌های برق صنعی اواخر شهریور ماه آغار می‌شود.

وی با اشاره به ارائه آموزش در مناطق محروم، حاشیه شهر، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و سربازان عنوان کرد: ما بر اساس سیاست‌های دولت به سمت توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش بر اساس نیاز بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه 114 کارگاه آموزشی از نظر فیزیکی در سطح استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع با احتساب تیم‌های سیار و ثابت 290 کارگاه آموزشی دولتی و غیردولتی در استان زنجان فعال هستند.

وی با تاکید بر لزوم ورود بخش غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بیان کرد: در بحث تسهیلات ارزان قیمت مسئولان استان باید ورود کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر