logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۹۸۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نهضت بزرگ کتابخوانی در استان باید راه اندازی شود

نهضت-بزرگ-کتابخوانی-در-استان-باید-راه-اندازی-شود
استاندار زنجان با بیان اینکه نسل علاقه‌ای به مطالعه کتاب ندارند گفت: این یک معضل برای جامعه امروزی است چرا که نسل‌های جدید فقط مشغول فضای مجازی هستند و واقعیت کتاب و مطالعه را نادیده می‌گیرند و این نگران کننده است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی در جلسه نشست تبیینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی حاکمیت ساختارها را ساخته است اظهار کرد: یک سری ساختارها قبل از انقلاب و یک سری دیگر بعد از انقلاب اسلامی پر رنگ تر شده است مانند مسجد و پایگاه‌های داخل مساجد و مدارس هم جز ساختارها هستند.

وی گفت: شبکه اجتماعی هم شکل گرفته است مانند کانون‌های فرهنگی مساجد، کانون‌های بسیج داخل مساجد وخود شبکه اجتماعی مبلغین که یک شبکه اجتماعی بسیار مفصلی هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه با دشمن خیلی سخت می‌شود مقابله کرد اذعان کرد: با فرزندان می‌توان سینه به سینه صحبت کرد و باید به صورت مدل روز با بچه‌ها حرف زد.

وی ابراز داشت: مسئولین در این موارد پشتیبان هستند بنابراین اگر اشخاصی که در راس سیستم شبکه‌های اجتماعی هستند که محتوا در آن جاری می‌شود درخواست داریم واقعا به مسئله فکر کنند چرا که نسل بعدی نسل غیر متمرکز سطحی خواهد بود.

استاندار زنجان با بیان اینکه منظور از نسل غیر متمرکز سطحی است تصریح کرد: نسلی که به خواندن کتاب نمی‌پردازد بلکه مشغول در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: باید نهضت بزرگ کتابخوانی راه بیندازیم الان نخواهیم نهضت بزرگ کتابخوانی به راه بیندازیم فضای مجازی انسان را در خود غرق خواهد کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه فضای مجازی محیط مناسب برای ارتباط نسل جدید نیست اظهار کرد: استفاد مداوم از گوشی همراه به مرور زمان باعث عارضه‌هایی در انسان خواهد شد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر