دشمنان در طول عمر انقلاب در رسیدن به اهدافشان همواره ناکام ماندند
فرشید جعفری در گفتوگو با موج رسا; با بیان اینکه اروپاییان در طی ۸۰۰ سال یعنی از قرن سیزدهم میلادی تاکنون نظام سیاسی سکولار را جهانشمول نمودند اظهار کرد: طبق جهانشمول بر پایه آن تمدن غربی پیریزی شد.
وی افزود: در اوج جهانشمولی سکولاریسم به معنای حذف دین از عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در نیمهی دوم قرن بیستم انقلابی دینی در یکی از کشورهای غرب آسیا یعنی ایران به وقوع پیوست.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بینالملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد: متعاقب آن یک نظام سیاسی دین مدارانه از نوع اسلامی شیعی به رهبری یک مرجعیت دینی برپا شد نظامی منحصر به فرد که به نظر میرسید منادی نوعی از نظام سیاسی باشد.
وی گفت: نظام سیاسی توانست مقتدرانه اتحاد مقدسی میان دموکراسی و دین اسلام ایجاد کند از همین رو بود که از همان ابتدا دشمنی غرب با این نوع نظام سیاسی آغاز شد.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: اگر این نوع از حکمرانی اگر نتیجه میداد نظامهای سکولار غربی در انزوا قرار میگرفتند.
وی افزود: با عنایت به اینکه اساسا دموکراسی دینی بر پایه یک اصل بنا نهاده شده بود بنابراین مجموعه غرب در طول مدت حیات این نوع نظام سیاسی تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران نتوانست خدشهای به آن وارد سازد.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ایراد کرد: این اصل، اصل ولایت فقیه بود که یکی از محورهای عمده قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود.
وی تاکید کرد: این در باور غربیان نمیگنجید که چگونه جمهوری اسلامی ایران توانسته است دموکراسی را با دین اسلامی شیعی تلفیق کند به حیات خود با صلابت و اقتدار ادامه دهد چرا که اندیشه سیاسی غرب تلفیق این دو مقوله را ممکن تلقی نمیکند.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تجربه نشان داد که دین به ویژه دین اسلام ماهیتا منطبق با خواستهها و نیازهای جامعه و مردم میباشد.
وی افزود: از همین رو بر خلاف تلقی غربیان نظام دینی اسلامی شیعی، منتهی به استبداد نمیگردد و تجربه نظام جمهوری اسلامی هم نشان داده ملت و مردم در مرکز این نوع نظام قرار دارند و یکی از نقاط قوت این نظام هم همین است.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد: وقتی سخن از جمهوری اسلامی به میان میآید در ذیل و درون دو مفهوم جمهوریت و اسلامیت مردم سالاری و دین قرار میگیرد.
وی ابراز کرد: جمهوریت در واقع معطوف به رای و نظر و نیاز و خواستههای مردم است و اسلامیت هم در واقع معطوف به دینی بودن آن دارد.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تاکید کرد: عمق دمکراسی در بستر دینی را در برگزاری رفراندوم دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ میتوان درک و فهم کرد.
وی اذعان کرد: به این ترتیب که خود این نوع از نظام سیاسی یعنی جمهوری اسلامی با رای و نظر مردم طی یک همه پرسی عمومی، رقم خورده است و تعیین گردیده است که این در کل تجربه نظامهای سیاسی جهان بینظیر است.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد: دشمنی غربیان با این نوع نظام سیاسی چندان شگفتی و تعجب ندارد غرب در جستجوی حفظ تمدنی است که طی هشتصد سال آن را تثبیت کرده است.
وی افزود: حال ناگهان با فکر اندیشهای در چهار چوب یک دولت ملت مواجه است که میتواند پایههای تمدنی غرب را فرو بریزد و تمدنی را گسترش دهد که بنیان آن عدالت علوی است.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: طبیعتاً مردم جهان به تجربه شاهد آن خواهند بود که زیستن در ذیل یک تمدن اسلامی شیعی سعادت بیشتری نسبت به زندگی در سایه نظامهای لیبرال غربی در چهارچوب تمدن غربی دارد.
وی گفت: از همین رو غربیان با تمام توانمندی خود در صدد جلوگیری از گسترش فکر و اندیشه و تجربه این نوع از نظام سیاسی خواهند بود.
عضو هیات علمی و استادیار گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ابراز کرد: این ممانعت، در غالب جنگ نظامی، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی، جنگ ترکیبی که یکی از مصادیق آن ایجاد و راه اندازی اغتشاش است، تجلی پیدا میکند.
وی تاکید کرد: اما غرب در هیچ یک از این اقدامات، در حصول اهداف کامیاب نبوده است. این ناکامی تنها یک دلیل دارد و آن این است که جمهوری اسلامی ایران قدرت و قوت خود را از دو منبع میگیرد عنایت الهی و حمایت مردمی این دو منبع قدرت و قوت بر یک پایه مستحکم قرار گرفته که آن هم ولایت فقیه است.
انتهای خبر/