logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و سکونت‌گاههای غیر رسمی استان زنجان

ارائه-آموزشهای-فنی-و-حرفه‌ای-در-مناطق-محروم-و-سکونت‌گاههای-غیر-رسمی-استان-زنجان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از ارائه آموزشهای فنی و حرفه‌ای در مناطق محروم و سکونت‌گاههای غیررمس استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به عملکرد فنی حرفه‌ای استان در یک سال گذشته اظهار داشت: ارائه آموزشهای مهارتی مورد نیاز بازار کار و آموزش شاغلین فعال در واحدهای اقتصادی از جمله برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی با ابراز اینکه آموزشها باید منطبق با تکنولوژی روز دنیا باشد، افزود: ما در یک سال گذشته در نخستین گام تجهیز کارگاه‌های آموزشی مدیریت منابع آب استان را با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان انجام دادیم تا آموزشهای مدیریت منابع آب با توجه به بحران آب در کشور و استان به صورت تخصصی ارائه شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: آموزشهای فنی و  حرفه‌ای در قالب تیم‌های سیار، ثابت و آموزشگاه‌های آزاد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های سیار ما آموزش در پادگانها برای سربازان وظیفه را نیز شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزشها ما در پادگانها به آن جهت انجام می‌شود تا سربازان بعد از فراغت از خدمت مقدس سربازی بتوانند شغلی داشته باشند.

انصاری آموزش به آسیب‌دیدگان اجتماعی را نیز در قالب برنامه آموزش سیار دانست، ابراز کرد: آموزش در زندانها و ندامتگاه‌ها برای زندانیان و افرادی که به نوعی در بخشی از خدمات اجتماعی محروم بودند و دوره محرومت خودشان را نیز طی می‌کنند انجام شده که در این راستا خانواده‌های این افراد نیز تحت پوشش آموزشهای فنی و حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی آموزش در قالب تیم‌‌های سیار شهری، روستایی و مناطق محروم را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: تیم‌‌های سیار به عنوان متولیان آموزش فنی و حرفه‌ای در این مناطق حضور پیدار کرده و آموزش‌های مهارتی مورد  نیاز را ارائه می‌دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استا ن زنجان با اشاره به آموزشهای ارائه شده در بخش صنایع و مشاغل کارگاهی اظهار داشت: آموزش در مراکز فنی حرفه‌ای به صورت منظم دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه جزو معدود نهادهایی هستیم  که خدمات رایگان ارائه می‌دهیم، عنوان کرد: در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات آموزش‌هایی در هشت شهرستان استان  ارائه می‌شود.

انصاری با اشاره به فرآیند آموزشی در فنی و حرفه‌ای استان افزود: در گام نخست توسط کاریابی‌های غیردولتی مشاوره‌های شغلی ارائه می‌شود و بعد از مشاوره شغلی مشاوره آموزشی برای تعیین رشته و شغل مورد علاقه را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: حضور در کارگاه‌های آموزشی مرحله بعدی فرآیند آموزشی این سازمان بوده که تامین لباس، تجهیزات و ایمنی در این مرحله انجام می‌شود که تمامی این خدمات به صورت رایگان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سنجش و ارزشیابی نیز در فرآیند آموزشی ما قرار دارد، ابراز کرد: بعد از اخذ آزمون گواهی نامه آموزشی ارائه می‌شود و ۶ ماه بعد نیز رهگیری اشغال آموزش دیدگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد اشتغال می‌توانند از تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید استفاده کنند، خاطرنشان کرد: این تسهلات با بهره کم به متقاضیان ارائه می‌شود.

انصاری در مورد آموزشهای ارائه شده به مناطق محروم و سکونت‌گاههای غیررسمی استان نیز گفت: دوره‌‌های آموزشی در قالب تیم‌های سیار در فصل تابستان و سایر فصول برای کسانی که در این مناطق سکونت دارند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره‌ها برای آقایان و بانوان ارائه می‌شود، یادآور شد: این دوره‌ها نیز به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به فراهم شدن مقدمات اسکان افراد در خوابگاه‌ها اظهار داشت: این خوابگاه‌ها برای کسانی که از مناطق دور و محروم آمده‌اند در نظر گرفته شده است.

وی رشته‌های برق صنعتی، کنترل صنعتی، دوره‌های جوشکاری و مهندسی جوش، مکانیک صنایع، تراش و فلز و اتومکانیک را جزو رشته‌های علمی و کاربردی دانست و افزود: این رشته‌ها از بازار کار خوبی نیز برخوردار هستند.

انصاری با اشاره به انتخاب استان زنجان به عنوان قطب برق و آی تی کشور عنوان کرد: ما در همین راستا مرکز آی تی را در مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای زنجان راه اندازی کرده و فارغ‌التحصلان دانشگاهی را در همین موضوع آموزش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت‌های لازم را برای آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کرده‌ایم، گفت: فارغ‌التحصیلان بیکار می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و در این راستا کارورزی فارغ‌التحصیلان را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: کارورزی فارغ‌التحصیلان قرار است در بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی و کارگاهی انجام شود که در این راستا این آموزشها به مدت ۶ ماه در محیط‌های واقعی کار انجام می‌شود.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر