logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۹۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفتگو با موج رسا;

ترویج کتابخوانی پلی به سمت پرورش استعداد فکری کودکان

ترویج-کتابخوانی-پلی-به-سمت-پرورش-استعداد-فکری-کودکان
سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه برای ترویج کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌‎های متعددی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزار می‌شود گفت: ترویج کتابخوانی پلی به سمت پرورش استعداد فکری کودکان است.

 شیرین دارایی در گفتگو با موج رسا; با بیان اینکه دانش آموزان برای ورود به مدارس نیازمند آموزش‌های رسمی هستند اظهار کرد: به غیر از آموزش‌های رسمی با توجه به استعدادهایی که کودکان و نوجوانان با توجه به علایق فردی خود دارند و این استعدادها باعث رشد و پرورش است. 

 وی افزود: کانون فرهنگی فعالیت‌های مختلفی در این زمینه دارد. و هدف از این فعالیت‌ها آشنایی کودکان, نوجوانان و اولیای تربیتی با فعالیت‌های کانون است.  

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ابراز کرد: فراهم کردن زمینه جذب برای اعضا جدید در کانون یکی از مهمترین اهداف ترغیب کتاب و کتابخوانی است. دانش آموزان در طی بازدید که از کانون دارند برنامه‌های مختلفی بنا به نیاز کلاس با هماهنگی معلم‌ها انجام می شود. 

وی افزود: انجام کلاس هایی چون قصه گویی, کاردستی و فعالیت‌های ادبی در کانون برای کودکان و نوجوانان جهت أشنا شدن از این مکان انجام می‌شود که برای بار اول رایگان است.و برای اشخاصی که به عضو کانون در می آیند  نیم بها حساب می شود.  

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان عنوان کرد: برای ترویج کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان مخاطبین ما پایه دوم و ششم ابتدایی است. که این مرکز با مدارس هفته ای یکبار در ارتباط است. 

وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جذب مخاطبین شیوه های مختلفی برای معرفی کتاب در نظر گرفته شده است از جمله: فعالیت‌های نیمه جانبی در قالب قصه های نیمه تمام, ماسک سازی شخصیت های کتاب و عروسک سازی شخصیت ها از داستان‌ها است و دعوت از اولیا و مربیان جهت شرکت در جلسات کتاب محوری است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر