logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۹۳۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
استاندار زنجان مطرح کرد:

فراهم آوردن زیرساخت‌ها اصلی‌ترین کار دولت در حوزه اقتصاد دیجیتال است

فراهم-آوردن-زیرساخت‌ها-اصلی‌ترین-کار-دولت-در-حوزه-اقتصاد-دیجیتال-است
استاندار زنجان با بیان اینکه حجمی از اقتصاد استان به وسیله اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود و تلاش برای بالا بردن این حجم است، گفت: اصلی‌ترین کار دولت در حوزه اقتصاد دیجیتال فراهم آوردن زیرساخت‌ها است چراکه با ایجاد زیرساخت‌ها اشتغالزایی و تولید ثروت بالاتر خواهد رفت.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه منطقه‌ای اقتصاد دیجیتال استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال تمام تلاش این است تا زیرساخت‌ها فراهم شود، اظهار داشت: با پارک علم و فناوری وزارت فاوا توافقاتی برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام گرفته است. بخشی از این زیرساخت‌ها فراهم کردن توانمندی‌های فنی برای جوانان است.

وی افزود: به صورت خاص در حوزه هوشمندسازی گلخانه ورود انجام شده، با این وجود مدل انکوباتور گلخانه‌ای راه‌اندازی خواهد شد و در این راستا توافقات اولیه انجام شده و در سه ماه اول سال آینده شاهد تحولاتی در این زمینه‌ها خواهیم بود.

استاندار زنجان گفت: در حوزه IOT توافقاتی انجام گرفته و تلاش می‌کنیم در سه ماهه اول سال پیشرو کم کم توافقات خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دیجیتال شرکتی در استان وجود دارد که تمام محاسبات عددی و ریالی ساختار بورس را انجام می‌دهد، اذعان کرد: این شرکت اخیرا در حال حرکت به سمت حساب و کتاب سهامی است.

افشارچی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌ها با ۳۰ نفر نیرو نرم‌افزارهای ملی همانند نرم افزار اخذ مجوز‌ها را نوشته‌اند، گفت: شرکت‌های خاص نمونه در زنجان زیاد است.

وی با بیان اینکه حجمی از اقتصاد استان به وسیله اقتصاد دیجیتال تامین می‌شود و تلاش برای بالا بردن اقتصاد دیجیتال است، گفت: اصلی‌ترین کار دولت در حوزه اقتصاد دیجیتال فراهم آوردن زیرساخت‌ها است، با ایجاد زیرساخت‌ها اشتغالزایی و تولید ثروت بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر