logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۹۳۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

ارائه نظرات کارشناسی از دلایل اطاله دادرسی در زنجان است

ارائه-نظرات-کارشناسی-از-دلایل-اطاله-دادرسی-در-زنجان-است
رئیس کل دادگستری زنجان با اشاره به اینکه با اینکه ارائه نظرات کارشناسی از دلایل اطاله دادرسی در پرونده‌ها در زنجان است گفت: دقت، سرعت و کیفیت در اظهار نظرهای کارشناسی مورد تاکید بوده، چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی امروز در جلسه با هیئت مدیره کانون کارشناسان و مرکز کارشناسان دادگستری زنجان ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل جلسه اظهار کرد: اهمیت کارکارشناسان در حوزه دادرسی عادلانه بر کسی پوشیده نیست. کوشش کنیم درستکاری، اتقان و استحکام در نظرات کارشناسی همواره موجود باشد.

وی افزود: در اظهار نظرهای کارشناسی دقت، سرعت و کیفیت مورد تاکید می‌باشد، چرا که یکی از دلایل اطاله دادرسی تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: دغدغه اصلی مسئولان دستگاه قضا بحث اطاله دادرسی بوده که برخی پرونده‌های معوق موجود در دادگاه‌ها به دلیل تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی بوده که درخواست ما از کارشناسان این است که نسبت به اظهار نظر در موعد مقرر اقدام کنید تا پرونده‌ها معوق نشوند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: ما به دنبال حذف کاغذ و روش سنتی در پرونده‌ها و استفاده از سیستم الکترونیکی هستیم تا ارجاعات به کارشناسان بصورت هوشمند و سیستمی انجام شود که از محاسن سیستم الکترونیکی ارجاع عادلانه پرونده به کارشناسان جهت کارشناسی است.

در این جلسه که میرزایی معاون قضایی رئیس‌کل، بیگدلی معاون برنامه‌ریزی رئیس کل نیز حضور داشتند و همچنین روسا و اعضای هیئت مدیره کانون و مرکز کارشناسان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر