logo
امروز : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۹۲۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس حوزه های علمیه استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

تزکیه دین عامل بعثت و بعثت عامل آگاهی دینی است

تزکیه-دین-عامل-بعثت-و-بعثت-عامل-آگاهی-دینی-است
رئیس حوزه های علمیه استان زنجان بابیان اینکه خداوند هدف از بعثت در قرآن را بالابردن سطح تزکیه, علم و آگاهی مردم قرار داده است گفت: تزکیه دین عامل بعثت و بعثت عامل آگاهی دینی است.

حجت‌الاسلام جواد جعفری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه حکمت در دین یکی از دستورات خداوند تبارک و تعالی است اظهار کرد: حکمت به معنای بیان سخن محکم بوده سخنانی که در صحت و درستی یک بنیان محکمی دارند.

وی افزود: پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مبعوث شد تا به مردم حقایق و سخنان راستین را آموزش دهد و چهره درستی از واقعیت‌ها را بیان نماید و دستورات و کلام الهی را به  مردم معرفی کند. 
حجت‌الاسلام جعفری ابراز کرد: مسئله معنویت در جامعه اسلامی یکی از رسالت‌های بزرگ پیامبران الهی است. که جامعه را به سمت پاک شدن از رذایل اخلاقی و آراسته شدن به زیبایی‌های اخلاقی هدایت می‌کند. 
رئیس حوزه‌های علمیه استان زنجان عنوان کرد:  یکی از اهداف مهم بعثت تزکیه است. ‌تزکیه در لغت به معنای استوار ساختن و دور کردن شئ از عیب و در اصطلاح علم اخلاق عبارت است از پاک‌کردن و پیراستن نفس از نقایص و صفات رذیله و آراستن آن به صفات پسندیده و کمالات نفسانیه است. تزکیه انسان را به سمت پاکی و طهارت نفس تشویق می‌کند.
وی افرود: زمانی که انسان از گناه دوری کند در واقع تابع فرمان خداوند است و این امر جز با عبادت، اطاعت و تقوا حاصل نمی‌باشد و این خود نشان دهنده اطاعت دینی انسان نسبت به پرودگار جهان است.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: دو اصل مهم یعنی بالا بردن سطح آگاهی دینی مردم و  پاکی و طهارت جامعه اسلامی از ارکان مهم بعثت بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌باشد و اطاعت از آن لازم و ضروری است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر