logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۹۲۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر میراث فرهنگی شهرستان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

تسهیلات اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان موثر است

تسهیلات-اشتغال‌زایی-صنایع‌دستی-در-توسعه-صنایع‌دستی-روستایی-و-ارتقای-درآمد-روستائیان-موثر-است
مدیر میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان موثر است.

مهدی باقری در گفت‌وگو‌ با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه صنایع دستی به عنوان یکی از ارزشمندترین محصولات دست ساز است، اظهار داشت: صنایع دستی در حوزه اشتغالزایی و تولید ثروت در هر منطقه‌ای نقش بسزایی دارد.

 وی با بیان اینکه استان زنجان در سال‌های اخیر رتبه نخست تولیدات صنایع‌دستی فلزی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: صنایع دستی همچون مس، چاقو و ملیله زنجان بسیار مورد توجه استان‌های دیگر قرار دارد.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان زنجان گفت: صنعت مسگری و پس از آن چاقو‌سازی بیشترین تعداد شاغلین را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان موثر است.

باقری با اشاره به اینکه ۳۶۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که از این تعداد، ۵۵ رشته متعلق به استان زنجان است گفت: هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور، کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان زنجان با بیان اینکه صنایع دستی در روستاها رونق خوبی دارد گفت: از مجموع کارگاه‌های صنایع دستی دارای شناسنامه هزارو 500 مورد در 40 روستای استان فعال است. 

وی بیان کرد: هم اکنون 80 رشته صنایع دستی پویا در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد 45 رشته درآمد اقتصادی ثابت برای فعالان ایجاد می‌کند و منبع درآمد خانوارهای زنجانی شده است.

باقری گفت: مس، چاقو، ملیله، نساجی سنتی، صنایع چوبی، سفالگری، نمد مالی، قلم زنی، ملیله دوزی و پته دوزی از جمله صنایع دستی فعال زنجان است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر