logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۸۹۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

پروژه نیرورسانی به دکل مسیر ارتباطی تهم-چورزق به اتمام رسید

پروژه-نیرورسانی-به-دکل-مسیر-ارتباطی-تهم-چورزق-به-اتمام-رسید-
پروژه بر‌ق‌رسانی به دکل‌های مخابراتی مسیر تهم-چورزق با هدف افزایش پوشش‌دهی تلفن‌های همراه در این مسیر به پایان رسید.

به گزارش موج رسا; با وجود پیشرفت روزافزون فناوری هنوز در برخی از نقاط استان شاهد عدم وجود آنتن‌دهی مناسب اپراتورهای همراه هستیم. با وجود اینکه امروز آنتن‌دهی موبایل و اتصال به اینترنت از نیازهای ضروری مردم است ولی این مساله همچنان به عنوان یک معضل در برخی از نقاط وجود دارد.

حتی برخی محور‌ها نیز دارای نقطه کور آنتن‌دهی و اینترنت هستند که گاها مشکلاتی را برای مردمانی که در این مناطق زندگی می‌کنند ایجاد می‌کند، یکی از این مسیر‌ها، محور تهم_ چورزق طارم است.

به طوری که پیش از این حامد سرایی در خصوص عدم آنتن‌دهی تلفن همراه در برخی محور‌های مواصلاتی استان همچون محور تهم_چورزق اظهار داشت: متاسفانه این محور جز محورهایی است که فاقد پوشش ارتباطی است.

وی با بیان اینکه هرگونه برقراری ارتباط برای تلفن سیار مبتنی بر تامین برق است، گفت: مشکل اصلی محور تهم به چورزق این است که در سطح جاده برق وجود ندارد و مشکل چندین ساله اینترنت در محور وجود دارد.

بنا به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، پیگیری‌ها از سال ۹۹ انجام و ۶ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی سایت اینترنت در این محور انجام شده است.

وی یادآور شد: بنا به دلیلی که ذکر شد پوشش اینترنت مناسب نیست و انتظار از ارگان‌های ذیربط این بود که همکاری مناسبی با این اداره کل داشته باشند.

سرائی با بیان اینکه اعتبار اولیه در نظر گرفته شده جوابگوی هزینه‌های جاری نیست، تصریح کرد: فنداسیون و دکل در محور تهم_چورزق آماده است و با تامین برق بلافاصله سایت زرین تپه در این محور راه اندازی و مشکل ارتباطی در این محور حل می‌شود.

وی در خصوص کاربرد برق خورشیدی در این سایت و راه‌اندازی آن گفت: بررسی‌های مربوطه انجام شده، گزینه‌هایی مانند استفاده از سلول خورشیدی مطرح شده اما بر اساس شرایط جوی منطقه این راهکار نمی‌تواند کاربردی شود بنابراین باید برق مستقيم برای سایت تامین شود.

​برق به دکل مخابراتی مسیر تهم-چورزق رسید

در این راستا حسین سهیل، معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز از اتمام پروژه نیرورسانی به دکل مخابراتی مسیر ارتباطی تهم-چورزق خبر داد.

وی افزود: پروژه برق‌رسانی به دکل‌های مخابراتی مسیر تهم-چورزق با هدف افزایش پوشش‌دهی تلفن‌های همراه در این مسیر انجام شد.

معاون مهندسی و برنامه‌ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: این مسیر یکی از مسیرهای کوهستانی استان است که به سبب فاصله آن از شهرها و روستاهای منطقه متاسفانه پیش از این وضعیت مخابراتی مطلوبی نداشت که با تلاش اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی توزیع برق و پس از درخواست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پروژه نیرورسانی به دکل‌‌های مخابراتی در این مسیر آغاز و به بهره‌برداری رسید.

سهیل تصریح کرد: اجرای فونداسیون و تیرگذاری در مسیر شبکه توزیع و برق‌رسانی به دکل به سبب کوهستانی بودن منطقه و سختی‌ بستر پروژه و همچنین مشکلات به‌کارگیری ماشین‌آلات در مناطق کوه‌پایه‌ای با دشواری فراوانی روبه‌رو بود که با تلاش همکاران توزیع برق استان زنجان یکی از مطالبات استفاده کنندگان از این مسیر پر تردد مرتفع شد.

مسیر تهم-چورزق یکی از معابر اصلی ارتباطی میان شهرستان‌های زنجان و طارم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر