logo
امروز : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۸۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نظام سلطه با استفاده از فضای مجازی روایت غلطی در جامعه ارائه می‌کند/ لزوم ارتقاء سواد رسانه در بین جوانان

نظام-سلطه-با-استفاده-از-فضای-مجازی-روایت-غلطی-در-جامعه-ارائه-می‌کند-لزوم-ارتقاء-سواد-رسانه-در-بین-جوانان
استاندار زنجان با بیان اینکه نظام سلطه با استفاده از فضای مجازی روایت غلط را در جامعه ارائه می‌کند، گفت: در ۲ سال گذشته شاهد بودیم که مدارس در فضای مجازی برگزار شد و معایبی در بین جوانان داشته است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به لزوم حمایت از آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: سال آینده با توجه به افزایش نسبی در تملک دارایی استان قطعا در تغییر و تجهیز فضاهای آموزشی کمک می‌شود.

وی با تاکید بر مولد سازی، ابراز کرد: می‌توان برخی از ساختمان‌های مازاد و مدارس بلااستفاده را به فروش رساند تا با هزینه فروش هنرستان‌ها را تجهیز کرده و بسیاری از مشکلات را حل کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اغتشاشات اخیر و توانمندی کشور در مدیریت این اغتشاش، تصریح کرد: نباید مغرور شویم و فکر کنیم این اتفاقات تمام شده است بلکه باید حساس‌تر از گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر یک جنگ ترکیبی و شناختی بود، عنوان کرد: قسمت اعظم این حوادث آموزش و پرورش بود و دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان و سال اول دانشگاه بودند بیشترین آسیب‌پذیری را داشتند.

افشارچی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد پرورشی آموزش و پرورش، ادامه داد: باید توجه خاصی به دانش‌آموزان متوسطه دوم و دانشگاه فرهنگیان شود.

وی با بیان اینکه نظام سلطه با استفاده از فضای مجازی روایت غلط را در جامعه ارائه می‌کند، خاطر نشان کرد: در ۲ سال گذشته شاهد بودیم که مدارس در فضای مجازی برگزار شد و معایبی در بین جوانان داشته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از تمامی پتانسیل‌ استقاده کرد و با دانش‌آموزان برخورد دوستانه داشت و گفت‌وگو کرد، افزود: باید سواد‌رسانه در بین جوانان ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی ابزار امنیتی و ابزار جنگ شده است، بیان کرد: این ابزار کودکان را از کتاب دور کرده است و نباید اجازه دهیم که نسل جدید ما نسل پوکی به بار بیاید که اگر اینچنین شود باعث می‌شود به سمت دنیایی که دشمن ترسیم کرده است بروند و باید روایت درستی را به این نسل انتقال داد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۵
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۹
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۶
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴