logo
امروز : شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۸۸۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

لزوم خروج کشاورزی استان زنجان از شیوه سنتی/ تولید محصول کشاورزی ارگانیک فعلا در استان زنجان انجام نشده است

لزوم-خروج-کشاورزی-استان-زنجان-از-شیوه-سنتی-تولید-محصول-کشاورزی-ارگانیک-فعلا-در-استان-زنجان-انجام-نشده-است
سرپرست مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تولید محصول کشاورزی ارگانیک فعلا در استان زنجان میسر نشده است گفت: تولید محصول ارگانیک باید با رعایت برخی حداقل‌ها انجام شود که این امور اغلب رعایت نمی‌شود.

شمس‌الله نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه باید حداقل‌هایی در تولید محصول سالم کشاورزی رعایت شود، اظهار داشت: عناصر سنگین، میزان سم، کود موثر بر سلامت محصول تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه در کشور هنوز وارد مرحله تولید محصول کشاورزی ارگانیک نشده‌ایم افزود: در صورتی که بتوانیم بدون ایجاد فرسایش در خاک، بدون ایجاد آلودگی در آب، عدم استفاده از آب چاه غیر مجاز، عدم بکارگیری نیرو بدون داشتن بیمه محصول تولید کنیم می‌توانیم ادعای تولید محصول ارگانیک را داشته باشیم.

سرپرست مرکز رشد واحد‌های فناور کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه اگر موارد مذکور در تولید محصول رعایت نشود، نمی‌توان محصول ارگانیک تولید کرد، گفت: امکان تولید محصول ارگانیک هنوز در استان فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه تمرکز بیشتر بر روی تولید محصول سالم است و در برنامه چهارم نیز بر روی این موضوع تاکید وجود داشت، گفت: در برنامه ششم باید تولید محصول کشاورزی سالم به ۲۵ درصد می‌رسید به عبارتی باید سطح تولید محصولات کشاورزی ارگانیک و سالم افزایش می‌یافت اما این امر هنوز محقق نشده است‌.

نجفی با اذعان به اینکه برخی سیاست‌های حمایتی برای رسیدن به هدف و تولید محصول کشاورزی سالم وجود دارد، خاطر نشان کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: کشاورزی سنتی و به کار‌گیری روش‌های قدیمی معمول اجازه پیشرفت و توسعه در تولید محصول سالم کشاورزی را نمی‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر