logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۸۸۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی:

وعده بدون عمل به مردم ندهیم/ از ظرفیت بخش خصوصی برای تولید ثروت در کشور استفاده شود

وعده-بدون-عمل-به-مردم-ندهیم-از-ظرفیت-بخش-خصوصی-برای-تولید-ثروت-در-کشور-استفاده-شود-
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمد حال حاضر کشور کافی نیست، گفت: باید اقتصاد و تولید ثروت در کشور بیشتر شود و در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش موج رسا; علی نیکزاد شامگاه امروز در جلسه‌ای که برای جمع‌بندی سفر یک روزه خود در استانداری زنجان تشکیل داد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت ام‌البنین(س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی جزو انسانی‌های مخلص بودند و همواره مطیع امر رهبری و ولایت بودند. به عبارتی ولایت پذیری ایشان بود که سبب شد تا حاج قاسم، به چنین درجه‌ای برسند.

نیکزاد گفت: بسیاری‌ها در این کشور در حال حرکت در مسیر طرد شدن از قطار انقلاب بودند اما با نظر ولایت فقیه به قطار انقلاب بازگشتند اما عده‌ای از این قطار جا ماندند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما دخالتی در اجرا نمی‌کنیم گفت: سفر ما به استان زنجان نیز صرفا برای دخالت در اتفاقات استان انجام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید قولی که قابلیت انجام ندارد به مردم داد، گفت: ۹۰ درصد اعتبارات در وزارتخانه متمرکز بوده و نمایندگان پیگیر آن هستند، بنابراین باید از اعتباری که در اختیار استان قرار دارد و امکان رسیدن به نتیجه توسط آن میسر است باید استفاده شود. 

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: از ۵۱۸ همت (هزار میلیارد تومان) درآمد کشور که از محل مالیات، فروش نفت، فروش دارایی بدست آمده است، ۲۴۶ همت به حقوق، ۱۰۰ همت به صندوق بازنشستگی، ۲۲ همت برای سود اوراقی که آقای روحانی قول داده بودند، ۷۷ همت برای اصل اوراق سررسید شده، ۶ همت برای کارهای ضروری، ۱۴ همت به اقدام دیگری صرف شده و از ۳۶ همت نیز بخشی برای امور ملی و ۱۰ درصد برای امور استانی اختصاص یافته است. 

وی گفت: اما این میزان درآمد کافی نیست و باید اقتصاد و تولید ثروت بزرگ شود در این راستا باید از اختیارات بخش خصوصی استفاده کرد. به عبارتی باید ۱۴ و یا ۱۷ میلیون میلیارد تومان ثروت دولت ارتقا یابد و مولد سازی انجام شود.

نیکزاد با اشاره به تشکیل صورت جلسه تاکید کرد: اما نباید قولی داد که نتوانیم عمل کنیم. چراکه اگر چند قول قابلیت انجام دهیم؛ بهتر از ۵۰ قول بدون عمل خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر