logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۸۸۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا؛

فرزندان از مستمری بیمه شده زنان خانه‌دار بهره‌مند می‌شوند/ ۸۲۴۷ نفر بانوی زنجانی زیر چتر بیمه زنان خانه‌دار هستند

فرزندان-از-مستمری-بیمه-شده-زنان-خانه‌دار-بهره‌مند-می‌شوند-۸۲۴۷-نفر-بانوی-زنجانی-زیر-چتر-بیمه-زنان-خانه‌دار-هستند
مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۸ هزارو ۲۴۷ نفر از زنان و دختران زنجانی زیر چتر بیمه زنان خانه‌دار هستند گفت: با توجه به مزایای این بیمه روز به روز بر تعداد افراد تحت پوشش افزوده می‌شود.

محمود عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی پیرو دستور مقام معظم رهبری در راستای گسترش چتر بیمه‌ای خصوصا برای اقشار آسیب‌پذیر اقدام به اجرای، طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی کرده است.

وی افزود: یکی از زیر شاخه‌های طرح مذکور، بیمه زنان خانه‌دار است به طوری که زنان و دختران در حد فاصل سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند در این طرح با پرداخت حق بیمه در سه سطح ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد استفاده نمایند. که این نرخ‌ها، فقط مربوط به سهم بیمه شده است و علاوه بر آن، دو درصد نیز سهم کمک دولت است که از بیمه شده مطالبه نمی‌شود و دولت آن را پرداخت می‌کند.

این مسئول اذعان کرد: مبنای پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار، حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال است.

مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه افرادی که خواستار سطح ۱۲ درصد هستند باید مبلغ ۵۰۱ هزار تومان واریزی حق بیمه داشته باشند، گفت: این افراد برای استفاده از مزیت بازنشستگی می توانند این سطح را انتخاب کنند. وی ادامه داد: افرادی که سطح دوم؛ ۱۴ درصد را انتخاب می‌کنند با پرداخت ۵۸۵ هزار تومان از مزایای بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی استفاده می کنند. همین طور افراد با انتخاب سطح سه ۱۸ درصد نیز با پرداخت ۷۵۰ هزار تومان از مزیت بازنشستگی، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی استفاده خواهند کرد.

عزیزخانی بیان کرد: افراد برای استفاده از مزیت درمانی نیز می‌توانند ماهانه با پرداخت ۹۲ هزار تومان به ازای هر نفر از اعضای تحت تکفل؛ خود و افراد تحت پوشش را زیر چتر حمایتی بیمه قرار دهند.

وی گفت: اگر همسر زن خانه دار فاقد حمایت بیمه‌ای باشد، زن می‌تواند فرزندان تحت تکفل خود را بیمه کند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مستمری زن خانه‌دار به فرزندانش نیز تعلق می‌گیرد افزود: زن خانه‌دار و دختران حتی اگر تحت پوشش بیمه پدر و یا همسرشان باشند می توانند از طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران استفاده کنند. 

وی اذعان کرد: بعد از اشتغال زنان و دختران اگر مشمول بیمه اجباری شوند؛ بیمه زنان خانه‌دار آن‌ها متوقف می‌شود اما سابقه بیمه پردازی باقی می‌ماند.

عزیزخانی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور ماه جاری ۸ هزارو ۲۴۷ نفر بیمه شده زنان خانه‌دار در استان ثبت شده است گفت: با توجه به مزایای این بیمه روز به روز بر تعداد زنان و دختران خانه‌دار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان افزوده می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر